Grotere carburateur Aerox vs orginele oliepomp

Op mijn 2009 Aerox (2takt) wil ik een Dellorto PHVA 17.5 [mm] carburateur monteren in plaats van de standaard 12 [mm].
De Aerox is ontgrenst, Sito plus uitlaat en heeft een Malossi Multivar.

Mijn vraag is of het mogelijk en aan te raden is om bij het monteren van deze grotere carburateur nog steeds de standaard oliepomp te gebruiken? Geeft deze voldoende olie in combinatie met een slag grotere carburateur. Gebruik het liefst de oliepomp om zo niet apart te moeten mengen bij de pomp.

Alvast bedankt.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik rijd ook met oliepomp met 17.5mm op mijn 2t zip, geen problemen mee gehad heb er ongv 500km mee gereden maar zou miss in de toekomst nog voor iets kunnen zorgen. Zover ik weet zou het geen probleem moeten zijn maar is altijd beter om op mengsmering te rijden natuurlijk ;)
 
Ik heb hem nu met de originele oliepomp gemonteerd. Er bleek halverwege in de gaskabel een soort van begrenzer te zitten waardoor de carb niet helemaal open kon. De slag van de gashendel was begrensd. Heb daarom zelf een nieuwe gaskabel moeten gemaakt/ tonnetje solderen.

Wil eigenlijk niet apart hoeven mixen omdat dit lastiger is met tanken en soms ook iemand anders op de Aerox rijdt.

Vroeger met piaggio zat er standaard een 17,5mm carb op (als ik me niet vergis). Verwacht daarom zelf dat het ook moet kunnen. De carb heeft dezelfde aansluitingen als originele carb.
 
Back
Top