Grotere carb

DVH

New Member
Beste
Ik heb nu een 70cc stage 6 racing mk2 cilinder op m’n aerox zitten maar ben aan het denken om een grotere carb te steken, zit momenteel een 17,5 mm op maar weet niet juist of ik een 19 mm moet pakken of een 21 mm, en als ik nu bv de 21 mm pakken? Gaat hij dan harder gaan? Harder optrekken?

Advertisement - register to remove this

bartj

HousePaus
Welke uitlaat heb je eronder zitten? 19 of 21mm is voor op straat in elk geval meer dan genoeg en nog beetje beschaafd qua tanken

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Beste
Ik heb nu een 70cc stage 6 racing mk2 cilinder op m’n aerox zitten maar ben aan het denken om een grotere carb te steken, zit momenteel een 17,5 mm op maar weet niet juist of ik een 19 mm moet pakken of een 21 mm, en als ik nu bv de 21 mm pakken? Gaat hij dan harder gaan? Harder optrekken?

Denk niet dat hij perse harder gaat. Althans misschien een kleine winst 3-5 km op top.

Denk dat die vooral meer op top meer kracht krijgt. En acceleratie waarschijnlijk wat rapper.

bartj

HousePaus
Denk niet dat hij perse harder gaat. Althans misschien een kleine winst 3-5 km op top.

Denk dat die vooral meer op top meer kracht krijgt. En acceleratie waarschijnlijk wat rapper.
Met een 19mm zit je in principe altijd goed. Rij je bijv met een yasuni r of wil je richting de c16 of c20 dan kan een 19mm nog perfect rijden. Kijk maar naar mijn Speed 7t zipje, die liep zonder problemen 150+ km per uur en 23pk en nooit hoeven tanken nee

DVH

New Member
Welke uitlaat heb je eronder zitten? 19 of 21mm is voor op straat in elk geval meer dan genoeg en nog beetje beschaafd qua tanken
Ik ben van plan om een stage 6 pro replica te kopen, heb momenteel een orginele polini uitlaat
Post automatically merged:

Oke bedankt!

zippie078

Well-Known Member
Die uitlaat van stage 6 die je noemt zou ik er niet opzetten. Als je perse een stage 6 uitlaat wil neem dan de R1200 met een 21mm carb.

Ik heb dezelfde cilinder met een 21mm en yasuni C16 en rijd zeer goed. Dit op een piaggio LC blokje.

DVH

New Member
Die uitlaat van stage 6 die je noemt zou ik er niet opzetten. Als je perse een stage 6 uitlaat wil neem dan de R1200 met een 21mm carb.

Ik heb dezelfde cilinder met een 21mm en yasuni C16 en rijd zeer goed. Dit op een piaggio LC blokje.
Met een 19mm zit je in principe altijd goed. Rij je bijv met een yasuni r of wil je richting de c16 of c20 dan kan een 19mm nog perfect rijden. Kijk maar naar mijn Speed 7t zipje, die liep zonder problemen 150+ km per uur en 23pk en nooit hoeven tanken nee
Was ook aan het denken om een yasuni r te kopen, wat voor carb kan ik het beste kopen voor mn setup ?

zippie078

Well-Known Member
Heb je de scooter zo gekocht of heb je cilinder zelf gemonteerd?
Verdiep je even in de cilinder en de toeren die draait. Een yasuni R draait ook niet goed hierop omdat het een laagtoerige uitlaat is en de racing cilinder toch rond de 13-14 duizend rpm draait.

DVH

New Member
Verdiep je even in de cilinder en de toeren die draait. Een yasuni R draait ook niet goed hierop omdat het een laagtoerige uitlaat is en de racing cilinder toch rond de 13-14 duizend rpm draait.
Ik heb de cilinder zelf gemonteerd, oh ja dat klopt

Heb je mss nog een aanrader van een terugloopuitlaat die er op zou passen? Niet een van 300 euro liefst

Last edited:

zippie078

Well-Known Member
Zoek marktpkaats af voor een goede 2e handse.
Opvoeren kost nou eenmaal geld als je het goed wilt doen, je had je misschien van tevoren iets beter moeten verdiepen in je cilinder.

Magbik vragen welke krukas je gebruikt en hoe oud je krukaslagers al zijn?
Heb je de overbrenging standaard gelaten?

bartj

HousePaus
Ik heb de cilinder zelf gemonteerd, oh ja dat klopt

Heb je mss nog een aanrader van een terugloopuitlaat die er op zou passen? Niet een van 300 euro liefst
Uitlaatje lekker 2de hands pakken joh. Scheelt je een hoop centen. Toch zeker voor een racing zijn er genoeg te vinden c16 of een c20 c21 misschien als het ooit nog sneller moet. Stage6 r 1200 of r1400 maar zijn er niet gek veel meer. DDL heeft ook een uitlaat voor de Racing. Dan heb je nog de Malossi team uitlaten die.ook kunnen maar niet optimaal maar wel.de mooiste van het lijstje.

Vervang verder inderdaad meteen je krukas en je krukaslagers. Anders draait na een paar dagen plezier het spul waarschijnlijk kapot en moet je ze alsnog vervangen.

Verder kost opvoeren nou eenmaal.best wat.geld en buiten de aanschaf komt er extra onderhoud en benzine ook nog bij. Boetes zullen we maar.over zwijgen

Last edited:
Advertisement - register to remove this