Grote sproeier maar lage topsnelheid

Huump

Eigenaar beunscooter XD
Ik heb onderhand dus een 2e hands scooter gekocht. De carburateur was niet helemaal goed dus die heb ik helemaal vervangen. Daarbuiten heb ik ook een goede sproeier gevonden. De scooter loopt nu op zijn max ongv. 50-55. Dat is niet zo snel maar hij trekt wel goed op. Moet ik er zwaardere rolletjes in doen zodat hij sneller gaat?

Setup:
- powerfilter
- 17,5 mm carb
- sproeier 96
- standaard 50cc

De desbetreffende scooter is een TGB 303R
 
Advertisement - register to remove this

Waarom dat power filter ?
Dat geeft alleenaar nadelen op standaard cilinder
Sproeier ook heeft geen nut
Je verneukt je spoelsnelheid alleen maar
 
Ik had contact met iemand gehad en mij laten vertellen dat als ik een powerfilter en sproeier 80 zou monteren, dat de scooter waarschijnlijk zou lopen. Wat bedoel je met de spoelsnelheid?
 
Ik had contact met iemand gehad en mij laten vertellen dat als ik een powerfilter en sproeier 80 zou monteren, dat de scooter waarschijnlijk zou lopen. Wat bedoel je met de spoelsnelheid?
Powerfilters maken afstellen alleen maar moeilijker dan nodig, zolang je niet een echt brute setup hebt zou ik hier vanaf blijven.
Spoelsnelheid (flow) houd zover ik weet de snelheid waarmee het lucht/benzine mengsel vanaf je carburateur naar je spoelpoorten stroomt in.
 
Powerfilter eraf en 12mm carb erop

en de sproeier is voor iedere scooter verschillend
powerfilter heb alleen nut op snelle scooters niet op een standaard dingetje
 
Ik ben van plan het blok te reviseren en een 70cc te monteren. Dan kan ik het powerfilter laten zitten en de scooter verder afstellen.
 
Wat voor 70cc ga je erop zetten?
Een luchtgekoelde gietijzeren cilinder van stage6. Daarnaast wil ik dan ook de krukas, lagers en keerringen vervangen. Een polini vario en terugloop uitlaat staan dan ook op het lijstje.
 
Back
Top