Henkhuissie said:ik denk dat hij bedoelt dat de drijfstang lekkerder over een groot big-end lager loopt dan over een 'kleine'.
ik denk dat als je de drijfstang stabieler wil hebben (minder zijwaartse speling?) dat je beter iets van een bredere big-end lager kan hebben, dan zit je wel met het probleem dat de wangen verder uit elkaar gaan staan waardoor je ze dunner moet maken.
Henkhuissie said:ik denk dat hij bedoelt dat de drijfstang lekkerder over een groot big-end lager loopt dan over een 'kleine'.
ik denk dat als je de drijfstang stabieler wil hebben (minder zijwaartse speling?) dat je beter iets van een bredere big-end lager kan hebben, dan zit je wel met het probleem dat de wangen verder uit elkaar gaan staan waardoor je ze dunner moet maken.
Blom said:Iemand misschien een idee over de diameter van een:
piaggio team 85mm as
En of het mogelijk is om een 85mm drijfstang op bv een RHQ as te plaatsen.
Als de krukas dan laat persen en uitklokken. Is je balans dan alsnog verkeerd. Het lijkt me zelf wel. Iemand misschien een mening hierover?
Joël said:Naar mijn weten hebben vrijwel alle krukassen een big-end pen van 16mm.
Doel je met stabieler dat de wangen minder snel uit lijn gaan staan, of op doorbuiging van de pen tijdens bedrijf ?