Groot probleem bij verwijderen van vario ring

Ryan1999

New Member
Hallo allemaal na veel te zoeken op google een heel veel research gedaan heb ik echt hulp nodig. Laat ik beginnen bij het begin ik kocht een 2dehands scooter dit was de yamaha neos 2t toen ik deze kocht was deze ingeschreven als een 25cc A klasse. Hij reed toen 45km per uur nu dit was mij' eerste scooter 1 maand erna heb ik deze binnen gedaan bij een scooter dealer omdat de remmen geblokkeerd waren een daardoor niet kon rijden als ik stil stont bvb bij een rood licht. Ik zij tegen hun om mijn scooter te begrenzen omdat deze te hard ging is hun gelukt een hij reedt tun 30kmu scooter trekte wel heel traag op. Na 1 jaar hat ik het idee om mijn scooter op te voeren deze ging helemaal naar de klote omdat die 30kmu kon en veel benzine verbruikte nu ik keek op google wat ik moest doen een zag dat ik de vario ringen moest verwijderen daarvoor heb ik een vario blokeer sleutel gekocht ik zag dat er 3 ringen in zaten van klein naar groot dar vond ik raar. Na deze er uit te halen rijd mijn scooter op een dalende weg 50 60 per uur maar trekt super super traag op ik kan berg op maar 30 rijden. Als ik voor een rood licht sta trekt hij amper op het geluid van mijn uitlaat is veel stiller lijkt da hij meer kan geven maar dat niet doet ik denk dat ik een uitlaat prop heb in mijn uitlaat maar ik las op internet dat de vario ring moest verwijderen een die tog harder ging nu trekt hij super traag op en rijdt nog steeds 30 berg op 50 bergaf platte weg 30kmu per uur kan iemand mij tips geven ik brobeer dit zelf te fixen
 
Advertisement - register to remove this

Je tekst is lastig leesbaar, daar moet je wel iets beter je best op doen. Maar ik zal proberen je wat tips te geven.

Om te beginnen, de begrenzing die je dealer een jaar geleden deed, lijkt me niet goed gedaan want je zei dat ie toen traag optrok en dat hoort niet. Het is dus de vraag wat ze nou precies hebben aangepast. Misschien wel veel te kleine sproeier....

Sowieso moet je nagaan of je een prop in je uitlaat hebt. Dat is het EERSTE dat je moet aanpassen.

De vario ring is waarschijnlijk niet aanwezig bij jou. De ringetjes waar jij over praat zijn shimmetjes die bedoeld zijn om de vario goed af te stellen. Die moet je lekker laten zitten. Als je die weghaalt, loop je het risico dat de v-snaar niet meer in de onderste stand komt waardoor je nog slechter optrekt.

Er kan ook nog een begrenzing in je luchtfilter zitten, een buisje. Maar ik las dat dat niet veel uitmaakt.

Verder kan er ook nog vanalles mis zijn met de carburateur. Vervuiling, verkeerde maat sproeier. Maar als je weinig ervaring hebt is het misschien geen goed idee om dat zelf te gaan doen....
 
Back
Top