Groene lampje afstandsbediening alarm scooter (Piaggio)

Nancy100000

New Member
Mijn scooter (Vespa) heeft 4 dagen stilgestaan en toen ik hem weer wilde gebruiken deed de afstandsbediening van het Piaggio alarm het niet meer. Wanneer ik een van de knopjes indrukte ging er een groen led lampje aan. Op internet stond dat dan misschien de batterij leeg was, dus deze heb ik vervangen. Na het vervangen deed hetzelfde probleem zich nog steeds voor. Nu kan ik dus niet rijden, aangezien ik het alarm niet van mijn scooter afkrijg.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen/ wat dit kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan, zoals bij vele afstandsbedieningen, dat dit ledje aangeeft dat de AB een signaal zendt.
Als het ledje niet brandt als je een knopje drukt, zendt de AB geen signaal uit.
Dit kan inderdaad aan de battery liggen of de AB is simpelweg defect.
Dus als je er zeker van bent dat de nieuwe batterij niet leeg is en deze zit goed om gemonteerd, is de AB defect en dan zul je naar een dealer moeten.

Heb je geen reserve AB dan?
 
Ik neem aan, zoals bij vele afstandsbedieningen, dat dit ledje aangeeft dat de AB een signaal zendt.
Als het ledje niet brandt als je een knopje drukt, zendt de AB geen signaal uit.
Dit kan inderdaad aan de battery liggen of de AB is simpelweg defect.
Dus als je er zeker van bent dat de nieuwe batterij niet leeg is en deze zit goed om gemonteerd, is de AB defect en dan zul je naar een dealer moeten.

Heb je geen reserve AB dan?
Bedankt voor je reactie!

Normaalgesproken brandde er nooit een lampje op de afstandsbediening als ik mijn scooter van het alarm afhaalde. Op Internet staat dat wanneer er bij het indrukken van een van de knopjes op de afstandsbediening een groen lampje gaat branden er een waarschuwing wordt gegeven dat de batterijen leeg zijn. Nu heb ik de batterijen vervangen, maar het groene lampje blijft branden als ik een van de knopjes indruk om het alarm er af te halen en krijg ik het alarm er dus niet af.

Helaas niet! Ik heb de scooter 2e hands gekocht en maar 1 afstandsbediening gekregen
 
@Nancy100000
Misschien moet je de AB opnieuw connectie laten maken met het alarm.
Druk 1 knopje in en houdt deze minimaal 10 seconden ingedrukt.
Kijk daarna of je het alarm kan bedienen.
Werkt dit niet, probeer het dan met het andere knopje.
Of beide knopjes ingedrukt houden.
Ik weet niet of dit de oplossing is, maar niet geschoten is altijd mis...
 
Bedankt voor jullie reacties, maar het is opgelost.

Ik moest de sleutel in het contact doen. Het alarm gaat dan af, maar ik moest het knopje op de afstandsbediening inhouden terwijl de sleutel in het contact zat. De afstandsbediening is nu weer geheractiveerd en hij doet het nu gelukkig weer :)
Mooi. Dank je voor de feedback.
Hier hebben wellicht anderen iets aan met een soortgelijk probleem...
 
Back
Top