Grimeco rempomp, schroefje dolgedraaid

Enterprise

Well-Known Member
Ik heb toenstraks mijn kappen vervangen en voor de voorkap moest het voorwiel dus ook de remklauw los. Helaas terwijl de remklauw nog los zat per ongeluk de rem ingedrukt. Nu is de druk er van af.

Het gaat om een rempomp compleet met remhendel etc.

Nu wilde ik dus de boel ontluchten met remvloeistof en de eerste schroef ging mooi los maar de tweede was al bagger en die heb ik dus helemaal naar de mallemoer geholpen met als gevolg dat ik het dekseltje niet eraf krijg, geen remvloeistof kan bijvullen en me rem het dus niet doet.

Ik ga morgen proberen de schroefkop uit te boren en dan zou je hem los moeten kunnen draaien met het dekseltje. Dat is een tip die ik op internet vond.

Mocht dit nou niet lukken moet ik dan een peperdure rempomp kopen of kan het ook met een goedkopere universele?
Zou het ook lukken met een universele vloeistof tank zoals in de bijgevoegde foto?
 

Attachments

  • UNI5368 Remvloeistof tank-450x450.jpg
    UNI5368 Remvloeistof tank-450x450.jpg
    32 KB · Views: 1
Advertisement - register to remove this

Hm, als dat deksel zodanig gesloopt is naderhand... Ik Betwijfel of het dan überhaupt nog bruikbaar is. Die universele, heb geen idee over hoe je die bevestigd op een originele remhevel :rolleyes:

Als plan A mislukt zou ik voor een 2e hands rempomp/hevel gaan van een scootersloop of dergelijke. Zijn vast te vinden.
 
Back
Top