This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Grimeca zuiger in Brembo klauw

RubenT

Well-Known Member
Ik zou graag de goede grimeca zuigers wisselen met die van de brembo klauw(hiervan is eentje gebruikt als remblok).
Is dat mogelijk of kan dat problemen geven?

De zuigers hebben bijna exact dezelfde afmetingen buiten de hoogte verschilt 0.5mm dus niet de doorsnede maar de hoogte. Ook hebben die van de grimeca een "bult" naar binnen tov de brembo's.

Het verschil is wel dat die van de brembo een soort alu zijn en die van de grimeca van ijzer.

De klauwen zijn ook bijna exact hetzelfde en de dichtingen zitten op bijna dezelfde hoogte. Het verschil hierin is dat die van de brembo een ronde ring in het midden van huis van de zuiger hebben(te zien op de laatste foto).

Zwarte zuigers brembo, zilveren grimeca


Hierop zie je ook het probleem met de 2de zuiger van de brembo, 1/3 weg!

Links grimeca, recht brembo


Alvast bedankt voor de reacties.
Gr.
 
opzich zou dat moeten kunnen, echter als degenen die je nu wilt monteren langer is zou ik die even (laten) afdraaien , anders zal je rem aanlopen.

maar kun je niet gewoon de HELE klauw gebruiken?
 
Bedankt voor de snelle reacties.

De hele klauw omzetten is perfect mogelijk naar mijn weten alleen is de grimeca klauw al een keer (slecht) herspoten en de brembo nog in orginele staat. Bespaart mij dus een busje lak en een hoop kosten tov een revisie setje te kopen voor de brembo.

Hetgeen dat die grimeca zuiger 0.5mm hoger is dan die brembo is raar genoeg niet te merken als je ze in de brembo klauw zet. De grimeca kan zelfs dieper in het huis dan de brembo( vandaar de "bult" mss in de zuiger).

Maar het verschil van materiaal, het alu tov het ijzer, wat denken jullie daarover.
Ik heb ook al brembo klauwen van een aerox gezien met hetzelfde model zuiger als de grimeca's

Foto: Wesley s.


Gr.