grillo meer trekkracht geven

streetscraper

Well-Known Member
ik heb sinds kort een grillo :D lekker ding, elektronisch kickblok met 12mm inlaat, 12/12, variosysteem met 90mm schijven achteraan. Trekt al erg goed op (achterrekje zitten, beetje leunen = wheelie) maar ik heb gisteren een malossi vario besteld. de setup nu:

* ? cilinder (gok gewoon standaard maar nog niet gekeken)
* belgische elec. kickblok 12mm inlaat
* 12/12
* standaard luchtfilter
* sito +
* piaggo vario
* 90mm schijven achteraan, std druk en trek

nu zitten er 8 gram rollen in. Heb bij de malossi vario voor de zekerheid nog 7.5, 7 & 6.5 gram besteld. Zal dit genoeg zijn? Of toch nog achter iets gaan? En moet ik de gele drukveer die bij de vario zit ook installeren of is dit niet nodig? Andere tips voor hem NOG beter te laten trekken weet het mij maar te zeggen.

o ja, weet iemand of een grillo brug qua uitlaatophanging overeenkomt met die van een citta of moet je toch een extra gaatje boren?
 
Advertisement - register to remove this

Je kan 100mm poelies gaan zoeken. Dan trekt die wat beter weg maar zal je top ongev 5 km lager zijn (van 45 naar 40 bv)

Met een dr 70 zal die ook wel leuk trekken.
Maarja voor ciao is zoveel leuks te krijgen (speed/evo engine ed)

Verder gaat een grillobrug gewoon onder een citta (en andersom ook wss) Het verschil is dat de brug (net als bij SI enzo) net een stuk dikker is dan van een citta.

Ik heb trouwen nog een speedengine liggen. Pm me maar bij interesse
 
mijn brug is met monoveer =p maar ik wou dat weten omdat ik niet zou weten welke uitlaten erop passen. Speedengine heb ik niet nodig ben meer dan tevreden met mijn elec. kickblok.

binnekort heb ik malossi vario..Dit zal toch ook helpen?
 
gewoon een DR 43mm kitje bestellen , inclusief de kop , dit loopt goed en betrouwbaar...

is 62,5 cc ongeveer..

uitlaten voor vespa passen onderling niet helemaal , het gaat om de inchmaat van het wiel , een uitlaat voor citta bijv. kan aanlopen op die van een SI of ciao (tegen de band)
 
ok die uitlaat die er nu onder zit doe ik NOOIT meer weg. Hij ziet er als een joint. Maar ik was er niet tevreden van dus ik haal hem er onder weg om te kijken of hij niet verstopt zit. Zit er gewoon een dikke vette prop in, nog nooit zo dik gezien. Ik heb die eruit geboord en eruit getrokken en even carburateur beetje beter gezet. Ding is gewoon niet meer normaal! Ik heb gewoon als ik verder naar achter zit een powerwheelie en dat is gewoon echt NIET overdreven. Zelfs met me dr 70 op een neos kon ik dit niet. Die cilinder kan gewoon niet standaard zijn oftewel is die betoverd. Gaat nu met gemak over de 50..Is gewoon sneller en trekt harder dan me proma..Damn :+
 
Leovince navigator wss. Die ziet eruit als een joint :P

maarja een dr70 idd. Je hebt er ook nog een evo versie van. Die heeft meer spoelpoorten in de voet zitten waardoor je je carter moet aanpassen.
Ook de zuiger is anders.

Ik zou gewoon voor de gewonen gaan.
 
je kan natuurlijk ook je inlaat vergroten. normaal zijn deze 8/10 mm en soms zelfs met een bus erin. Als je deze tot een bepaalde dieptje boort (dacht 17mm) en dan het inlaatvlak in je carter hoger maakt (niet breder!) gaat de trekkracht ook omhoog

Ik had op mijn eigen ciao dit ook gedaan. Ik had vanaf de 20 een flinke boost. Voor vario zou dit natuurlijk ideaal zijn.

Mijn top was 57 gps. Ik had alleen een getund carter en een 13/13 en een sito....
 
daarmee moet je dus wel even heel erg uitkijken, en zeker NOOIT boren , de inlaat is namelijk een roterende inlaat , wat wil zeggen dat je hiermee ook de inlaattiming bepaald ,dus wanneer deze opent en dicht gaat , als je zomaar wat doet kan het zelfs zijn dat ie helemaal niet meer loopt , of voor geen meter.

de inlaat moet je in graden opmeten met een gradenschijf wil je het goed doen.

het is overigens geen wereld van verschil en zeker niet als je een 12 of 10mm hebt , dan is het de moeite niet waard om daarvoor je blok uit elkaar te slopen ,en zeker niet als je m nu super vind lopen!

ook is de breedte van deze poort belangrijk , als de poort te breed word zal ie gaan lekken langs de krukas.

een DR70 bestaat niet voor Ciao..
 
daarmee moet je dus wel even heel erg uitkijken, en zeker NOOIT boren , de inlaat is namelijk een roterende inlaat , wat wil zeggen dat je hiermee ook de inlaattiming bepaald ,dus wanneer deze opent en dicht gaat , als je zomaar wat doet kan het zelfs zijn dat ie helemaal niet meer loopt , of voor geen meter.

de inlaat moet je in graden opmeten met een gradenschijf wil je het goed doen.

het is overigens geen wereld van verschil en zeker niet als je een 12 of 10mm hebt , dan is het de moeite niet waard om daarvoor je blok uit elkaar te slopen ,en zeker niet als je m nu super vind lopen!

ook is de breedte van deze poort belangrijk , als de poort te breed word zal ie gaan lekken langs de krukas.

een DR70 bestaat niet voor Ciao..


eindelijk iemand die me de nadelen van zomaar wat boren en vijlen uitlegt. ok iedereen doet het met een ciao maar er kan vanalles fout gaan :rolleyes: even voor de duidelijkheid. Ik heb een grillo in de speciale "belgen"uitvoering:

kickblok met STANDAARD 12mm inlaat
elec. ontsteking
12/12 carburateur STANDAARD
variomatic 90mm STANDAARD

dit allemaal tesamen zorgt voor een serieus goede optrek. En gezien me inlaat al redelijk "groot" is en ik een 12/12 heb blijft de stap naar een 13mm inlaat met 13/13 te klein. Daarbij kan het ook misgaan zoals melf zegt.:* ik ben zoiezo van plan van me malossi vario te steken als ik die binnen heb. Daarna zal ik misschien opteren voor een ander cilindertje (maar volgens mij is de huidige al niet meer standaard, trekt veel te hard op.
 
Back
Top