Grande retro vs Kymco Agility vs Santini Firenze

dilly-scoot

New Member
beste,

Ik heb rond gekeken op deze forum, kijken of er al bestaande post waren op de bovengenoemde scootermerken. Ik wil dit weekend mijn eerste scooter aanschaffen. Ik zat met een aantal vragen.
Wie kan mij zijn kennis en ervaring delen als het gaat om nieuwe contact slot laten plaatsen, zodat je weer twee orignele sleutels hebt (dit ivm eventuele diefstal en de schade claimen bij de verzekeraar)

Ik heb de keuze uit de volgende 5 scooters waar ik wel wat hulp bij kan gebruiken. (Onderhoudkosten, ervaringen en Advies)

- Retro scooter Santini Firenze 4 Takt Brom (geen windkap/vooruit)
€ 250
Bouwjaar : 2009
Kilometerstand : 6.411 km

- Grande Retro (met windscherm en helm)
€400
Bouwjaar : 2010
Kilometerstand : 11.569 km

- Kymco Agility 4 takt (met helm)
€ 550
Bouwjaar 2005
KMstand 5900 km

- Grande Retro Fosti Scooter (helm+beschermhoes)
€250
Bouwjaar : 2011
Kilometerstand : 8.831 km
Liche schade aanzadel en Advies om bougi en olie te verversen

- Fosti grande retro scooter
€500
Bouwjaar:2010
Kilometerstand:5.816 km
Voor 200 euro aan onderdelen vervangen.
(remblokken voorzijde, tank met vlottermeter en benzinekraan, bobine, cdi unit, bougie, v-snaar, rolletjes en luchtfilter. Tevens motorolie en transmissieolie vervangen. De accu en carburateur zijn door de vorige eigenaar recent vervangen)

Alvast bedankt voor jullie hulp en advies
 
Advertisement - register to remove this

Het antwoord is heel makkelijk.. Zou altijd als het kan voor een A-merk scooter kiezen.. Dus liever de kymco Agility 4 takt dan al die andere chinese rommel.

De meeste chineesje zijn rond de 10.000 km ongeveer wel `afgeschreven` of in een zo`n slecht staat dat de investering in een china scooter het niet waard is.

En een scooter voor 250 / 300 euro daar kan je niet veel van verwachten.. (rijd niet, heeft problemen of heeft heel veel onderhoud nodig (wat dus een hoop geld extra gaat kosten (waarschijnlijk nog duurder dan die 550 euro die je voor de kymco zou betalen)
 
Back
Top