gradenschijf/timing vraag

mhrdna

2 beter dan 4
ik heb dus een gradenschijf gekocht, en daarbij ging ik dus de graden opmeten, alleen ging t niet zo lekker.
bij de uitlaatpoort komt er 88 uit, en bij de spoelpoorten 38.
maar moet je dan slapgezegd gewoon er "1" voorzetten aangezien een timing in de honder zit?

groeten
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij doe je het gewoon niet op de goede manier :p

Zuiger zet je op het punt dat de poort net volledig is afgesloten/klein kiertje nog open heeft. Dan draai je de krukas helemaal terug (zodat de poort dus opent) voorbij ODP, weer naar het punt waarop de zuiger stond toen je begon.

Dan is het nog een kwestie van tellen en je hebt het aantal graden dat de poort open staat.
Je markeert namelijk (neem ik aan) een puntje waarop de schijf stond toen je begon met meten.
 
beter een dun voelermaatje in de poort steken, een puntje dan want dan weet je direkt wanneer hij opent. en anders zit er zo 3 graden verschoil in ofzo
 
ik doe het idd ook met een voelermaat , maar heb je wel de juiste gradenschijf?

iemand had het ook een keer over meten met licht , mja , dan staat de zuiger al veel verder dan de poort en zie je nog licht :p
 
ja ik heb het idd erg verkeerd opgemeten, ik heb vanaf odp tot sluiting poort gedaan. beetje nooby dus..
maar bedankt iig, kan ik weer verder ;)
 
je moet dus gewoon vanaf bovenkantpoort meten , rond draaien en weer tegen bovenkant poort.

ik tel er dan altijd nog even de dikte van de voelermaat bij op.
 
Back
Top