gps snelheid

marcelMHR rox

Well-Known Member
goeiedag, ik ben bezig met me zip te krijgen naar dat ie 50km rijd, voor een omkeuring alleen nu rijd ie 52 op de teller en meet me gps app op de telefoon 38 soms 39, nou hou ik er ook rekening mee dat gewicht een roll speelt dat ie dan wellicht op de rollerbank bij het rdw well de 45 aantikt?
 
Advertisement - register to remove this

goeiedag, ik ben bezig met me zip te krijgen naar dat ie 50km rijd, voor een omkeuring alleen nu rijd ie 52 op de teller en meet me gps app op de telefoon 38 soms 39, nou hou ik er ook rekening mee dat gewicht een roll speelt dat ie dan misschien op de rollerbank bij het rdw well de 45 aantikt?
39 is to toch prima voor rdw je kan beter te sloom gaan dan te snel
 
Als ik met de super originele Sym Orbit 3 Euro 4 van mijn zoon rijdt, geeft de snelheidsmeter 49 kmpu aan, als ik dan op de gps kijk is dit exact 45kmpu.
Een rollerbank houdt rekening met het gemiddelde gewicht van een bestuurder, hieraan is de rolweerstand aangepast.

wellicht op de rollerbank bij het rdw well de 45 aantikt?
Dat mag toch, jouw scooter mag op hun rollerbank zelfs 55 rijden.
Dit komt doordat ze enkele correcties toepassen.
 
Als ik met de super originele Sym Orbit 3 Euro 4 van mijn zoon rijdt, geeft de snelheidsmeter 49 kmpu aan, als ik dan op de gps kijk is dit exact 45kmpu.
Een rollerbank houdt rekening met het gemiddelde gewicht van een bestuurder, hieraan is de rolweerstand aangepast.


Dat mag toch, jouw scooter mag op hun rollerbank zelfs 55 rijden.
Dit komt doordat ze enkele correcties toepassen.
dat snap ik, maar stel hij blijft daar ook hangen op 38 39, word ie denk ik nooit goedgekeurd aangezien ie 45 moet gaan, en sinds waneer passen ze het gewicht weerstand aan bij rollerbanken? ik kon me herinneren dat het altijd op 75 a 80 kilo staat ingesteld, nou ben ik zelf wel wat zwaarder
 
ik kon me herinneren dat het altijd op 75 a 80 kilo staat ingesteld, nou ben ik zelf wel wat zwaarder
Precies en omdat men nooit exact kan bepalen wie er op de scooter rijdt op welk wegdek en met welke banden en volgetakt of niet etc, etc...., pas men die correctie toe voor deze variabelen en beetje op te vangen.
En jij zit bij die grens meer dan 10 kmpu vandaan.

Een brommer mag gerust minder hard lopen dan 45kmpu er is immers geen minimum snelheid.
In principe zou je met een originele snor op keuring voor een brommerkenteken kunnen gaan, dan nog kunnen ze hem niet afkeuren op snelheid.
 
Back
Top