GPS probleem

vivacitysl

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb reeds een Honda Dylan gekocht.
Een zeer geliefde motorscooter, jammer genoeg ook onder de dieven.
Ik woon in een drukke stad dus is er een grote kans dat hij gestolen zal worden.

Ik heb hiervoor een GPS Tracking System gekocht.
Nu zit ik met een probleem.
Ik wil de GPS op een moeilijk vindbare plaats bevestigen.
MAAR de GPS moet om de 3 dagen volgeladen worden.
Nu begrijp je dat ik geen zin heb om na 3 dagen mijn scooter uitelkaar te halen om iets vol te laden.
Hiervoor heb ik de oplaadkabel open gesneden.
Ik zag 2 kabels. (rood + en zwart -)
Nu wou ik deze aansluiten op mijn accu, maar ben bang dat hij mijn accu leegvreet, en aangezien het een injectie is heb ik ook geen kickstart.

Ik dacht om hem dus op mijn contact aan te sluiten. Hoe denken jullie erover?
Zou hij zo opladen? etc etc.

Bvd

Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of er een mogelijkheid is om een soort stekker en stopcontact te maken in je buddy? Een maat van me had bij zijn sf1 een stopcontact van een microfoon stekker in de wand van zijn buddy gemonteerd om zijn accu op te laden omdat hij een sound board gebruikte.
Misschien is dit een oplossing, wat je dan alleen moet doen is je gps er op aansluiten en de lader ombouwen met het goede stekkertje.

Is er uberhaupt een moeilijk vindbare plek bij een scooter? In 15 min ligt de doorsnee scooter volledig uit elkaar tot op het frame toe.

redelijk vooraan bij het voorwiel tussen de kappen is een goeie plek...
en het opladen kun je stealth doen door een 3,5mm jack te gebruiken... die op de plusdraad te zetten en als die opgeladen moet worden dan duw je er een jack in die is verbonden... (min gewoon op frame)
ik zou m liever vervangen met een die gewoon op je accu moet en heel weinig verbruikt...
maargoed je hebt m al gekocht en je moet ermee leven dus ik zeg een knopje inbouwen en dan de draden via je kabelboom verstoppen en naar de onder/voorkap laten gaan naar de unit die het gps singaal verstuurt naar je telefoon/pc

Back