Goeie doelen

Originally posted by wimpie
als er een vliegtuig uit de lucht dondert ben je ook dood.moeten we nu massaal gaan doneren voor veiligere vliegtuigen?:S
ik heb kanker gezien van dichtbij, en weet wat het mensen aan kan doen.maar je KAN NIET ieder risico uitsluiten en je KAN NIET op elk gevaar een antwoord hebben.so be it, when your time is up your time is up.dood ga je toch....


(overigens doet een gezonde levensstijl ook al heel veel)

Zeg dat maar tegen een baby die met aids word geboren

"hey ventje leuk dat je er bent, alleen 1 minpuntje, je hebt wel aids'

Terwijl het voorkomen had kunnen worden dat dat ventje aids had kunnen krijgen dmv medicijnen gedurende de bevalling ter waarde van 5 euro.

Voor die 500 euro red je dus 100 kids.
 
Wat een geflame allemaal...

De bedoeling is goed, dus laten we het topic vriendelijk houden.

Ik zou het aan de KNBF (Koninklijke Nederlandse Blindegeleidehond Fonds) geven.

Dit omdat ik het soms al vanuit mezelf doen, en omdat ik van die dieren hou, en ik mensen ken, die door zo'n hond uit de brand geholpen zijn.
 
Greenpeace; zonder natuur/milieu geen mensen meer.....
(geen groen, geen zuurstof, simpel) en uiteraard tegen dierenleed enzo... Maar dat zuurstof verhaal, zonder die shit maakt het allemaal niets uit hé


Tinne..
 
Originally posted by Meneer Eric
Eigen schuld als die Afrikanen elkaar in de reet nemen bij het leven. Kan d'r geen minuut minder om slapen :D
hopelijk slaap je om een paar warningpunten ook niet minder :*
nu niet meer offtopic en lame mekkeren all :|
 
Een eerlijk inkomen. Genoeg voedsel. Schoon drinkwater. Een goede opleiding. Veiligheid en vrijheid van meningsuiting. Miljoenen mensen ter wereld krijgen nog steeds niet waar ze recht op hebben... Novib komt op voor de rechten van mensen, in het bijzonder voor mensen die niets hebben.

Bas.. Ik zou voor de NOVIB kiezen. Novib helpt over de hele wereld, dus niet alleen in Afrika zoals veel mensen denken. Novib is actief in meer dan 67 landen over de wereld. Novib zorgt ervoor dat kansarme kinderen weer naar school kunnen, kinderprostitutie in Bangladesh ophoud, mensen weer te eten hebben.

Er is niets mis met andere goede doelen, maar laten we reeel zijn. We hebben het hier zo goed, geef kansarme mensen een kans op een beter leven.

Als iemand geintereseerd is, je kan je giften storten op giro 100200. Indien je de novib structueel wilt steunen kan je je aanmelden bij mij <PM> of op de website van Novib lid worden!

<edit: en nee.. de "baas van novib" stopt "niet veel geld in eigen zak" zoals iemand hier beweerd... De jaarverslagen van 2001/2002 staan op de website van novib.>
 
Iets voor bejaarden in Nederland, dat ze met die boot op vakantie gaan of zo...weet ik t hoe dat heet :)

Waarom? Bejaarde mensen worden schandalig behandeld, en ze hebben Nederland voor ons opgebouwd. Aan kinderen wordt al genoeg gegeven. Derde wereld is een bodemloze put...etc.
 
tjah zo word die keuze wel moeilijk... zoals ik heb gelezen geeft iedereen het aan datgene waar die zelf slechte ervaring mee heeft gehad... zonder bomen enzow strax geen leven... met al die ziektes strax geen leven. met al die vervuiling strax geen leven.... tis wel duidelijk dat het helemaal de verkeerde kant op gaat met deze wereld... en daar help die €500 ook niet veel mee...
enne kwou ff kwijt dat ik wimpie maar een irritant ventje vind...
 
Niet dat ik niet om dieren geef, maar met 500 euro zou ik toche cht ff de kankerbestrijding/nierstichting en andere oprganisties van deze aard steunen.

Ik ben zelf donatuer van Stichting AAP (opvang voor uitheemse diersoorten) en geef echt ALTIJD aand e deur (jantje beton enzo)

kortzichtig om te zeggen van: ja, so be it, et is beter te voorkomen dan te genezen en dus hoe meer onderzoek hoe beter.

Al vraag ik me wel soms af wat er met AL die donaties (want dat zijn er nogal wat) gedaan wordt, want soms denk ik dat er nooit een resoluut geneesmiddel komt.
 
Originally posted by Arne
Iets voor bejaarden in Nederland, dat ze met die boot op vakantie gaan of zo...weet ik t hoe dat heet :)

Waarom? Bejaarde mensen worden schandalig behandeld, en ze hebben Nederland voor ons opgebouwd. Aan kinderen wordt al genoeg gegeven. Derde wereld is een bodemloze put...etc.
De Zonnenbloem stichting
 
De ''met de boot totaan je dood'' actie!

Nee, zonder gein...

Ikzelf doneer al 1 biertje per maand aan GreenPeace... de 500 zou naar Novib gaan, most definately!
 
Als ik die reclames van WSPA zie krijg ik ook wel eens een brok in mij keel, hoe bruut kan sommig dierenleed zijn :o
Een toreador zou ik zonder pardon een kogel door zijn kop jagen :)
 
lepra stichting omdat ik er zelf ook niet aan moet denken om zonder armen of benen te leven... en voor weinig geld verander je iemands hele leven met zekerheid
 
Back
Top