Goedkope bromscooter

Status
Not open for further replies.

Boyjo1

New Member
Hallo, ik ben net 16 en op zoek naar een brom scooter onder de 1000 euro, ik kwam langs de city scooter van la souris, heeft iemand daar ervaring mee? Het liefst een nieuwe 4 takt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou die chinese rommel lekker links laten liggen.. Want dat kost je echt een kapitaal aan onderhoud.. Grootste probleem bij deze scooters is dat echt alles eraan goedkoop is..

De verf / lak van het frame is vaak slecht.. Het laat gewoon los en op die plek begint het dan te roesten.. Naar paar maanden gereden te hebben is ineens heel je frame verroest.. Vaak in de omgeving van het motor sub-frame.. Er zitten ook hele goedkope schroefjes in.. Van die donkere groene.. Of ze zijn zo slecht dat ze bij demontage al afbreken, of de kopjes verroesten als de gekte en kan je ze niet meer los draaien..

Ik heb zelf een roverbike retro gehad en dat was echt een al drame.. De peugeot kisbee die ik momenteel heb is een stukje beter, maar alsnog een hoop onderhoud eraan..

Raad je aan om beter voor een jong gebruikte te kijken, of wellicht budget verhogen naar 1200 - 1400 euro..

Heb zelf die peugeot kisbee als opknapper gekocht voor rond de 400 euro..

Heb er nou al ongeveer 900 - 1100 euro aan nieuwe onderdelen moeten kopen om hem weer te laten rijden.. Dit ga je later ook krijgen als je veel onderhoud gaat hebben.. (duurste was toch al gauw, zadel, helmbak, voorvork, dan komen er nog 2 nieuwe banden bij, een nieuw luchtfilter, geld om het blok geheel opnieuw op te bouwen..

Lagers ect.. gaan op een chinese scooter veel korter mee dan op een goede A merk scooter.
 
Last edited:
Ik zou die chinese rommel lekker links laten liggen.. Want dat kost je echt een kapitaal aan onderhoud.. Grootste probleem bij deze scooters is dat echt alles eraan goedkoop is..

De verf / lak van het frame is vaak slecht.. Het laat gewoon los en op die plek begint het dan te roesten.. Naar paar maanden gereden te hebben is ineens heel je frame verroest.. Vaak in de omgeving van het motor sub-frame.. Er zitten ook hele goedkope schroefjes in.. Van die donkere groene.. Of ze zijn zo slecht dat ze bij demontage al afbreken, of de kopjes verroesten als de gekte en kan je ze niet meer los draaien..

Ik heb zelf een roverbike retro gehad en dat was echt een al drame.. De peugeot kisbee die ik momenteel heb is een stukje beter, maar alsnog een hoop onderhoud eraan..

Raad je aan om beter voor een jong gebruikte te kijken, of wellicht budget verhogen naar 1200 - 1400 euro..

Heb zelf die peugeot kisbee als opknapper gekocht voor rond de 400 euro..

Heb er nou al ongeveer 900 - 1100 euro aan nieuwe onderdelen moeten kopen om hem weer te laten rijden.. Dit ga je later ook krijgen als je veel onderhoud gaat hebben.. (duurste was toch al gauw, zadel, helmbak, voorvork, dan komen er nog 2 nieuwe banden bij, een nieuw luchtfilter, geld om het blok geheel opnieuw op te bouwen..

Lagers ect.. gaan op een chinese scooter veel korter mee dan op een goede A merk scooter.

Bedankt voor ke reactie!
Heb je nog aanraders die rond de 1200-1400 euro liggen?
 
Peugeot speedfight 3 en new vivacity zijn ook niet echt geweldig te noemen, ze zijn wel een klasse hoger, maar hier een daar zitten er ook goedkope china onderdelen op..

Als je goedkoop wilt:

Kymco Agility (wel duur met originele motor onderdelen )

Weet je wat alleen het probleem is, Merken zoals kymco / sym / peugeot / piaggio maken hun scooters elk jaar gewoon duurder. En deze prijzen zijn de laatste tijd echt gigantisch gestegen..

Voor 1000 euro kan je beter een goede 2ehandse proberen te zoeken, een nieuwe zit gewoon niet in..

Om een kisbee echt betrouwbaar te maken, zal je dat ding geheel moet strippen en de pijn punten allemaal aanpakken (wat ik momenteel ook doe)
Voornamelijk de slechte schroefjes en boutjes verwijderen voor hogere kwaliteit. Plaatsen aanpakken dat snel wilt gaan roesten of oxideren..
 
..Persoonlijk vind ik een Peugeot Speedfight 3 -4-takt een fijne Scooter.
1 : zit een Sym Blok onder ( 6-deukjes blok ).
2: Remmen : Perfect.
3: wegligging perfect, ( door oa Tank onder de voetenplank)
4: Grote Tank , 8 Liter.
5: Snelheid ... 71 / 72 GPS Zonder Vario ring
6: Sportief uiterlijk
7: Behoorlijk waardevast.
8: mooi Dashbord , Digitaal , incl. Toerenteller / Tripmaster/Tijdklok.
9: 13 Inch wielen.
Misschien een minpunten :

Verbruik , ik rijd stevig door , en mijn verbruik is : 1 op 30
Standaard banden zijn waardeloos.

Ps ... een Kisbee heeft geen Sym 6-Deukjesblok., en is Chinese Kopie.
 
Last edited:
Misschien wat verder kijken dan je neus lang is.. maar misschien wist je het ook niet als je de scooter altijd bij een dealer laat onderhouden..

Stuur schakelaars worden gebruikt op Speedfight 3 / New vivacity / Kisbee.. Deze zijn van brakke kwaliteit..

Diverse china schroefjes zitten ook op Speedfight 3 / New vivacity / Kisbee.. (hoe ik dit weet, kijk maar bij easyparts.nl bij exploded views bij peugeot kisbee, die goedkope schroefjes worden ook gebruikt op speedfight 3 / new viva-city . Overigens is speedfight 4 hier ook een plaag van, want het is gewoon een speedfight 3 met een andere voorkap.

Contact slot, ook niet meer van hoge kwaliteit..

Frame delen die roest gevoellig zijn, standaard verf op de standaard uitlaat is 3 keer niks..

Trouwens het digitale dashboard van de New vivacity heb ik ook wel eens versleten gezien, helemaal bruin geworden in het display zelf..

Ik wil gewoon hier aangeven dat alle huidige scooters van peugeot gewoon brak zijn, anders durf je ook niet onder je duurste model scooter de Django een china blok te plaatsen, die na 3 keer aankijken uit elkaar flikkert..

Het is allemaal china bij peugeot, alleen betaal je voor het ene model net wat meer dan het andere.
 
Ik zou die chinese rommel lekker links laten liggen.. Want dat kost je echt een kapitaal aan onderhoud.. Grootste probleem bij deze scooters is dat echt alles eraan goedkoop is..

De verf / lak van het frame is vaak slecht.. Het laat gewoon los en op die plek begint het dan te roesten.. Naar paar maanden gereden te hebben is ineens heel je frame verroest.. Vaak in de omgeving van het motor sub-frame.. Er zitten ook hele goedkope schroefjes in.. Van die donkere groene.. Of ze zijn zo slecht dat ze bij demontage al afbreken, of de kopjes verroesten als de gekte en kan je ze niet meer los draaien..

Ik heb zelf een roverbike retro gehad en dat was echt een al drame.. De peugeot kisbee die ik momenteel heb is een stukje beter, maar alsnog een hoop onderhoud eraan..

Raad je aan om beter voor een jong gebruikte te kijken, of wellicht budget verhogen naar 1200 - 1400 euro..

Heb zelf die peugeot kisbee als opknapper gekocht voor rond de 400 euro..

Heb er nou al ongeveer 900 - 1100 euro aan nieuwe onderdelen moeten kopen om hem weer te laten rijden.. Dit ga je later ook krijgen als je veel onderhoud gaat hebben.. (duurste was toch al gauw, zadel, helmbak, voorvork, dan komen er nog 2 nieuwe banden bij, een nieuw luchtfilter, geld om het blok geheel opnieuw op te bouwen..

Lagers ect.. gaan op een chinese scooter veel korter mee dan op een goede A merk scooter.
chinese scooters zijn opzich niet heel verkeerd mijn vader heeft ooit een agm gehad (zon retro scooter) wat hij gewoon deed hij kocht zon ding blauwe plaat voor 1200 voerde hem op deed geen onderhoud aan dat ding alleen tanken en gewoon rijden. dan rijd zon chinese scooter altijd, als je onderhoud gaat doen krijg je daarna altijd gezeik met zon ding.
zon agm kan gewoon stuk gaan want ja chinees eh het enigste wat mijn vader heeft laten vervang was de vsnaar bij 13.000 km hij was geknapt want ja chinees eh ;)
zon blok kan lang meegaan ligt eraan wat je lang vind maar hij is 32.xxx kilometer meegegaan, maarja dat ling liep ook dik 85+ echte kilometers daar kan het ook aan liggen.
en hoe hij stuk is gegaan dat ding was gewoon op dus ik ging rijden vol gas eh en letterlijk de zuiger vliegt ineenkeer tussen mijn BENEN door dusja daarna dat ding in het kanaal gegooit en een vespa sprint gekocht ;)
 
Ik wil hier wel nog een antwoord op geven, maar op een post van 3 April 2017 vind ik zelf nogal kansloos..

/close
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top