goede zip 70cc h2o setup?

Jo,

Ik heb nu net twee dagen een zip sp gekocht. Hij is nu nog volledig std. Ik wil hem als projectje gaan ombouwen naar een 70cc. Ik wil vragen of de setup die ik nu in gedachte heb een beetje goed loopt met elkaar.

MHR 70cc
21mm carb
c16 yasuni
Doppler krukas
Malossi vertanding
Overbrenging gewoon afstellen, misschien Malossi vario, torque driver, koppeling etc
Misschien een powerfilter eventueel??
Zijn er nog dingen die ik ben vergeten?

Is mn eerste serieuze projectje was hiervoor altijd n beetje n beunhaas. Scooter loopt trouwens nog prima, maar kan wel n beurtje gebruiken.

Weet niet of ik deze vraag 2x heb geplaatst maar opeens was die weg van t forum dus heb m ff opnieuw gedaan.

Mvg Niels
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

bedoel je met mhr 70 een alu? ik raad je het volgende aan

tp blauwe top cilinder 0.7mm squish
21mm carb
yasuni r of city 16
krukas naar keuze
vertanding std laten, heeft niet veel nut
overbrenging ga je niet mee wegkomen als je die standaard laat, dus idd vario koppeling poulies etc
ook zou ik er carbon membraanplaten in doen van malossi, kost niks maar bespaart je een hoop geld als ze afbreken!
 
bedoel je met mhr 70 een alu? ik raad je het volgende aan

tp blauwe top cilinder 0.7mm squish
21mm carb
yasuni r of city 16
krukas naar keuze
vertanding std laten, heeft niet veel nut
overbrenging ga je niet mee wegkomen als je die standaard laat, dus idd vario koppeling poulies etc
ook zou ik er carbon membraanplaten in doen van malossi, kost niks maar bespaart je een hoop geld als ze afbreken!
Bedankt voor t advies. Wat is precies de toegevoegde waarde van de cilinder die je noemt? Hieronder de cilinder.

https://www.k-parts.nl/cilinder-mal...8AP_-WG_L0SVOaHY3KUFS4k3i3uyKjdsaAoZcEALw_wcB .

En wat zou t verschil prc zijn tussen de c16 en de r want k dacht dat de c16 beter zou lopen op de genoemde setup, maar ben niet echt bekend met zulke "volledige" setups.

Zou ik t luchtfilter ook std kunnen laten misschien alleen Malossi filtertje erin? of beter powerfilter, want hoorde daar ook gemengde meningen over.

veder bedankt voor de tip over de membraanplaten, die neem ik er dan zeker bij @maxo

Groetjes
 
Dit is zo te zien een speed 6t, de voorloper van een van de snelste 70cc cilinders de speed 7t. Een geweldige cilinder maar om dat nou als eerste project te kiezen is vrij ambitieus.

Die city 16 is te laagtoerig om er echt wat vermogen uit te halen. Denk eerder aan een Carrera21 van Yasuni of een team uitlaat van Malossi.

21mm is opzich prima, ligt eraan wat je er mee wil doen want dagelijk gebruik is zeer af te raden ivm slijtage van je zuiger en vsnaar. Als.je het toch dagelijks wil.gebruiken is een 19mm ook genoeg hoor. Ga je hem alleen gebruiken voor een sprint dan zou je nog een 24mm kunnen nemen.

Op die cilinder die je post kun je ook beter een binnenrotor monteren omdat een standaard ontsteking het niet heel lang vol gaat houden

Wil je meer iets om dagelijks mee te rijden zou je de setup van Maxo beter kunnen kiezen.
 
Dit is zo te zien een speed 6t, de voorloper van een van de snelste 70cc cilinders de speed 7t. Een geweldige cilinder maar om dat nou als eerste project te kiezen is vrij ambitieus.

Die city 16 is te laagtoerig om er echt wat vermogen uit te halen. Denk eerder aan een Carrera21 van Yasuni of een team uitlaat van Malossi.

21mm is opzich prima, ligt eraan wat je er mee wil doen want dagelijk gebruik is zeer af te raden ivm slijtage van je zuiger en vsnaar. Als.je het toch dagelijks wil.gebruiken is een 19mm ook genoeg hoor. Ga je hem alleen gebruiken voor een sprint dan zou je nog een 24mm kunnen nemen.

Op die cilinder die je post kun je ook beter een binnenrotor monteren omdat een standaard ontsteking het niet heel lang vol gaat houden

Wil je meer iets om dagelijks mee te rijden zou je de setup van Maxo beter kunnen kiezen.
niet perse eerste project maar wel echt project waar je idd serieus over moet nadenken omdat er gewoon serieus geld in gaat zitten waar ik een lang voor heb gewerkt.

Bedankt voor de tip over de uitlaat, dacht al misschien dat t te laag toerig zou zijn, maar weet gewoon echt niet wat ik kan verwachten van zon cilinder/ setup.

Ga m overigens niet gebruiken voor dagelijks gebruik, dagelijks rij ik een 4t scooter. meer gewoon voor de lol af en toe met vrienden beetje rijden wheelies ect.

Bedankt voor de tip van de binnenrotor, wat raad je dan aan? zie van verschillende merken namelijk. loopt ook wel op in de prijzen.

Bedankt voor het goede advies @bartj !!

die speed 6t matcht overigens totaal niet met je uitlaat en overbrenging ideeen, @bartj die city 16 was dan ook voor de giet setup niet de 6t
ah øke bedankt voor de tip! aan wat. voor n overbrenging moet ik dan denken? Ik snap dat als ik m std laat t idd niet veel soeps word, maar Malossi overbrenging s toch gewoon prima dan?
 
niet perse eerste project maar wel echt project waar je idd serieus over moet nadenken omdat er gewoon serieus geld in gaat zitten waar ik een lang voor heb gewerkt.

Bedankt voor de tip over de uitlaat, dacht al misschien dat t te laag toerig zou zijn, maar weet gewoon echt niet wat ik kan verwachten van zon cilinder/ setup.

Ga m overigens niet gebruiken voor dagelijks gebruik, dagelijks rij ik een 4t scooter. meer gewoon voor de lol af en toe met vrienden beetje rijden wheelies ect.

Bedankt voor de tip van de binnenrotor, wat raad je dan aan? zie van verschillende merken namelijk. loopt ook wel op in de prijzen.

Bedankt voor het goede advies @bartj !!


ah øke bedankt voor de tip! aan wat. voor n overbrenging moet ik dan denken? Ik snap dat als ik m std laat t idd niet veel soeps word, maar Malossi overbrenging s toch gewoon prima dan?
volle overrange incl keramische poulies etc
 
Back
Top