Goede vario

Advertisement - register to remove this

ik zou eerst eens wat geld steken in een goeie krukas , daar heb je meer aan..

heb je er ook andere membraanplaten in gezet?

er zijn veel vario's die het goed doen , Hebo , Malossi , Powerone , Polini etc.

ik zou gewoon een powerone nemen als je perse een andere vario wilt, vrij goedkoop en moet goed zijn.
 
okej, maar krukas wordt een stukkie duurder, erin laten zetten dan zelf kan ik dat niet... maar door vervanging van de krukas gaat die toch niet echt sneller
 
Het zal echt niet zo maar ineens kapot vliegen, maar het KAN wel..
Dit is btw ook voor piaggio neem ik aan en deze zijn standaard pen12, dus dit houd wel beter dan een standaard mina krukas, maar dan nog...

Ik heb zelf altijd met een polini evo vario gereden en vind deze echt super lekker rijden, maar een vriend van me heeft weer altijd met een hebo vario gereden ( al 3 jaar en doet het nog goed )
Veel verschil zul je imo niet merken :)
 
moet jij eens opletten hoe makkelijk dat kapot kan lopen, jammer dat mensen dit altijd onderschatten...

en wat heeft de pistonpen maat er nou weer mee te maken dan??
 
als je een racekrukas koopt merk je denk ik wel verschil.

standaard krukassen zijn niet volledig gevuld,waardoor de druk minder is.

snelle krukassen zoals doppler, stage6, malossi, hebo en polini zijn daarintegen 'volrond' en verzorgen dus een hogere carterdruk.
 
Die mogen ook wel wat kosten:p en tgaat mij niet om 170 euro voor een malossi krukas, maar je betaalt zo 150 euro voor het erin laten zetten.. dat lukt mij namelijk niet! En dat vindt ik altijd weggegooit geld.
 
als je een racekrukas koopt merk je denk ik wel verschil.

standaard krukassen zijn niet volledig gevuld,waardoor de druk minder is.

snelle krukassen zoals doppler, stage6, malossi, hebo en polini zijn daarintegen 'volrond' en verzorgen dus een hogere carterdruk.

en dat hoeft dus niet perse beter te zijn...

een hogere carterdruk kan zeer zeker ook nadelen hebben , ik heb weleens vaker gemerkt dat een halfvolle krukas beter presteerde dan een volle , dus het hoeft niet beter te zijn.

alleen houdt een std krukas het in veel gevallen het niet lang uit.
 
Die mogen ook wel wat kosten:p en tgaat mij niet om 170 euro voor een malossi krukas, maar je betaalt zo 150 euro voor het erin laten zetten.. dat lukt mij namelijk niet! En dat vindt ik altijd weggegooit geld.

wat denk je dat het (alsnog) kost als EN je krukas EN je cilinder compleet kapot lopen? en mischien nog wel meer zelfs..

je hoeft er ook geen malossi krukas in te zetten , een Rito, doppler of powerone asje is al genoeg , zo kun je teminste verstrouwd op weg..


besparen op iets betekent niet perse dat je dan goedkoper uit bent ;)
 
Back
Top