Goede ontsteking ol chassis, niet ol bougie, waarom?

Sebastien3105

New Member
Hallo

Ik viel gisteren in panne. Ik heb dus een nieuwe cdi geplaatst, maar nog steeds geen goed vonk op men bougie. Toch als ik men kabel op de châssis plaats is de vonk helderr blauw en perfect, maar als ik deze kabel op de bougie plaats dan kan je amper de vonk zien. Kan iemand me zeggen wat het probleem is. Want ik geraak er niet uit wijs..

Mvg sebastien
 
Advertisement - register to remove this

Hallo

Ik viel gisteren in panne. Ik heb dus een nieuwe cdi geplaatst, maar nog steeds geen goed vonk op men bougie. Toch als ik men kabel op de châssis plaats is de vonk helderr blauw en perfect, maar als ik deze kabel op de bougie plaats dan kan je amper de vonk zien. Kan iemand me zeggen wat het probleem is. Want ik geraak er niet uit wijs..

Mvg sebastien

Info scooter?
Ik verwijs je hier naar: https://scooterforum.net/threads/le...tand-en-details-van-de-scooter-let-op.207106/
 
Al eens een nieuwe bougie geprobeerd?
Hoi

Ik heb nu iets getest met een bougie maar met verkeerde draad enkel om de vonk te zien en lijkt alsof deze wel vonken geeft. Dus heb nieuwe bougies besteld. Het rare is dat ik nog maar 4 dagen geleden een nieuwe geplaatst en vermoedelijk al defect

Kan ook zijn dat de eventuele weerstand in de bougiedop hemelen is.
Hoi

Nee heb de bougie kop eraf gehaald en een rechtstreekse verbinding gemaakt, zo zag ik ook dat er een heel kleine vonk kwam op de bougie maar op de châssis een hele goede. Heb nu nieuwe bougies besteld, want het was al een nieuwe van 4 dagen oud, maar vermoedelijk al defect.
Mvg sebastien


Hoi...

Bij het laatste nieuws heb ik een nieuwe bougie geplaatst. De vonk is amper te zien naar de bougie, maar zoals ik zei wel op de châssis. Momenteel ben ik met de carburator bezig want mss is daar wat mis, hopelijk start ie, want ik geraak einde raad. Mss heeft iemand hier ook als is mee te maken gehad.

Als iemand tips heeft, altijd welkom.

Hartelijk bedankt
Mvg sebastien
 
Back
Top