Goede bougie kleur?

Fedric

Well-Known Member
Even een snel vraagje zou ik kleiner gaan in sproeier of mijn mengsel naft/olie verminderen of niet

Als hij warm staat maakt hij trouwens minder toeren en minder power op top...

20211018_212939.jpg

Setup is 50cc airsal peugeot verticaal
Gianelli reverse uitlaatje
Standaard carb

Bedankt voor de hulp alvast!

20211018_212938.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Lol gooi er nog een kleinere in ben je zo klaar met rijden wijsneus
Gaat om het middelste deel, het deel wat zo te zien bij jou grijs is....

En je mengsel zit te veel olie in zo te zien
Is wel een redelijk nieuwe bougie dus kan daar aan liggen want mijn vorige was zo goed als zwart
 
Ok maar hoe stel je het af dan? Ff stationair draaien en weer uit en kijken ofzo?

Want op die manier kun je niet zo goed grabbelen uit een grote bak met sproeiers en er maar wat ingooien....

Beste is ff warmdraaien paar keer met je gas spelen. Stukje.rijden en volgas geven dan uitzetten thuis kijken naar je bougiekleur en eventueel sproeier wisselen
 
Ok maar hoe stel je het af dan? Ff stationair draaien en weer uit en kijken ofzo?

Want op die manier kun je niet zo goed grabbelen uit een grote bak met sproeiers en er maar wat ingooien....

Beste is ff warmdraaien paar keer met je gas spelen. Stukje.rijden en volgas geven dan uitzetten thuis kijken naar je bougiekleur en eventueel sproeier wisselen
Wel deze bougie stont goed warm ik was al een stukje gaan rijden 5km ofso.

Hou er wel rekening mee dat ik deze bougie voor die 5km nieuw had gestoken.

de cilinder is eig zo goed als nieuw nog maar +-500km ik heb toen 2 maatjes groter gepakt in sproeier zodat hij wat rijker stont

Maar nu als ik de sproeier wil verkleinen durf ik dit eigenlijk niet omdat hij al bijna perfect staat draait goed, rijd goed.

het enigste wat ik nu wel heb is dat als ik de cilinder al even heb warm gereden 5/7 km

En ik ga op top rijden Dan hoor je hem op een gegeven moment als je langer dan een halve minuut op top rijd dat hij daald in toeren en hij eingelijk net niet meer in de powerband zit.

En ja je kan dan spelen met de rollen maar als hij koud staat maakt hij dan wel weer genoeg toeren en als ik ze nog ga verlichten maak je overtoeren

Trouwens ik had overlaatst nog een grotere sproeier gestoke en hij stoterde als een gek ook als hij al wat warmer was.

Wat moet ik nu doen?
 
Wat heeft iedereen tegenwoordig met die powerband, maak je daar maar niet druk ok.

Zorg eerst voor de juiste sproeier en dan pas verder afstellen. Kan ook opgelost worden door je luchtschroef wat in of uit te draaien.

Maar als.ik je verhaal een beetje goed snap ben je van een standaard cilinder naar deze cilinder gegaan en maar 2 maten groter in sproeier?

Maar wat wil je nou verder doen dan? Eigenlijk rijd het dus goed zeg je waarom wil je dan in hemelsnaam een kleinere sproeier? Je kan ook een andere hittegraad bougie nog proberen. Kijk ff naar bijgevoegde afbeelding en wat je dan kan doen.

Overtoeren kun je niet zeggen of je die wel of niet hebt. Dus gewoon lichtere rollen proberen en kijken wat er gebeurt.
 

Attachments

  • sparkplug-1024x933.jpg
    sparkplug-1024x933.jpg
    201.2 KB · Views: 7
Wat heeft iedereen tegenwoordig met die powerband, maak je daar maar niet druk ok.

Zorg eerst voor de juiste sproeier en dan pas verder afstellen. Kan ook opgelost worden door je luchtschroef wat in of uit te draaien.

Maar als.ik je verhaal een beetje goed snap ben je van een standaard cilinder naar deze cilinder gegaan en maar 2 maten groter in sproeier?

Maar wat wil je nou verder doen dan? Eigenlijk rijd het dus goed zeg je waarom wil je dan in hemelsnaam een kleinere sproeier? Je kan ook een andere hittegraad bougie nog proberen. Kijk ff naar bijgevoegde afbeelding en wat je dan kan doen.

Overtoeren kun je niet zeggen of je die wel of niet hebt. Dus gewoon lichtere rollen proberen en kijken wat er gebeurt.
Luchtschroef heb ik niet is een gurtner 12.5mm carbu die hebben dit niet.

Mijn vorige cilinder was een DR50 maar na 50.000k was deze zo goed als hellemaal versleten

Mijn standaard sproeier was 72 ooit maar had hem verhoogd met nieuwe uitlaat naar 80 omdat hij dan de beste kleur had en het beste ree

Nu zit er een 80 op maar ook met de reden dat mijn vorige cilinder langs de piston wat lekte dus meer verbruikte

maar nu is de bougie zwart en denk ik eingelijk dat deze kleiner moet zijn maar ik wou het eerst even vragen omdat hij eingelijk nu al heel goed rijd

En over die lichtere rollen is niet te spreken zijn ze te licht trekt hij niet op en zijn ze te zwaar trekt hij ook niet nu is het perfect alleen dat wanneer hij warm word minder trekt...

En mijn bougie is nu ngk br8hs zelfde als op de DR of zou ik tog beter een ngk br7hs proberen wil ook niet dat de bougie te warm word en ontploft want dat is gebeurd bij mijn vriend zijn bougie omdat die lager ging.
 
Ja ik meng 250ml bij 10l brandstof dus dat is een mengsel van 1:40
Post automatically merged:


Trouwens het zelfde of bij de DR 50 hou wel rekening mee dat de brommer is opgevoerd en rond de 85 rijd
1:40 lijkt me een beetje veel, k mengde zelf altijd 1;50 toen k nog std reed maar idk of dit veel effect heeft
 
Even een snel vraagje zou ik kleiner gaan in sproeier of mijn mengsel naft/olie verminderen of niet

Als hij warm staat maakt hij trouwens minder toeren en minder power op top...

View attachment 62526

Setup is 50cc airsal peugeot verticaal
Gianelli reverse uitlaatje
Standaard carb

Bedankt voor de hulp alvast!

View attachment 62527
Leuk en aardig dat je een bougie laat zien kwa kleur, maar welke bougie heb je erin zitten? Welke hittegraad.
 
Luchtschroef heb ik niet is een gurtner 12.5mm carbu die hebben dit niet.

Mijn vorige cilinder was een DR50 maar na 50.000k was deze zo goed als hellemaal versleten

Mijn standaard sproeier was 72 ooit maar had hem verhoogd met nieuwe uitlaat naar 80 omdat hij dan de beste kleur had en het beste ree

Nu zit er een 80 op maar ook met de reden dat mijn vorige cilinder langs de piston wat lekte dus meer verbruikte

maar nu is de bougie zwart en denk ik eingelijk dat deze kleiner moet zijn maar ik wou het eerst even vragen omdat hij eingelijk nu al heel goed rijd

En over die lichtere rollen is niet te spreken zijn ze te licht trekt hij niet op en zijn ze te zwaar trekt hij ook niet nu is het perfect alleen dat wanneer hij warm word minder trekt...

En mijn bougie is nu ngk br8hs zelfde als op de DR of zou ik tog beter een ngk br7hs proberen wil ook niet dat de bougie te warm word en ontploft want dat is gebeurd bij mijn vriend zijn bougie omdat die lager ging.

Ligt eraan welke type gurtner je hebt.. Je hebt zo met blinde D schroef zoals jij hier al zegt. Je hebt ze ook met een schroefje erin en dan kan je die luchtschroef wel stellen.. Als je dat D schroefje eruit krijgt zonder te veel schade te maken, kan je er ook een los stel schroefje voor kopen en die erin terug zetten.

Die D schroefjes zitten erin (en ook die onstelbare gasnaalden) om te zorgen dat de klanten er niet zelf eraan gaan lopen prutsen.
In de fabriek word die al zo afgesteld dat de carb het meeste efficients loopt. Normaal gesproken kan dan alle de dealer met de juiste schroeven draaier dit nog bij regelen en de klant kan er in prenciepe er niks eraan doen.
 
Back
Top