Waarom te klein hij ziet nu al zwart lolVeel te kleine sproeier
Is wel een redelijk nieuwe bougie dus kan daar aan liggen want mijn vorige was zo goed als zwartLol gooi er nog een kleinere in ben je zo klaar met rijden wijsneus
Gaat om het middelste deel, het deel wat zo te zien bij jou grijs is....
En je mengsel zit te veel olie in zo te zien
Wel deze bougie stont goed warm ik was al een stukje gaan rijden 5km ofso.Ok maar hoe stel je het af dan? Ff stationair draaien en weer uit en kijken ofzo?
Want op die manier kun je niet zo goed grabbelen uit een grote bak met sproeiers en er maar wat ingooien....
Beste is ff warmdraaien paar keer met je gas spelen. Stukje.rijden en volgas geven dan uitzetten thuis kijken naar je bougiekleur en eventueel sproeier wisselen
Luchtschroef heb ik niet is een gurtner 12.5mm carbu die hebben dit niet.Wat heeft iedereen tegenwoordig met die powerband, maak je daar maar niet druk ok.
Zorg eerst voor de juiste sproeier en dan pas verder afstellen. Kan ook opgelost worden door je luchtschroef wat in of uit te draaien.
Maar als.ik je verhaal een beetje goed snap ben je van een standaard cilinder naar deze cilinder gegaan en maar 2 maten groter in sproeier?
Maar wat wil je nou verder doen dan? Eigenlijk rijd het dus goed zeg je waarom wil je dan in hemelsnaam een kleinere sproeier? Je kan ook een andere hittegraad bougie nog proberen. Kijk ff naar bijgevoegde afbeelding en wat je dan kan doen.
Overtoeren kun je niet zeggen of je die wel of niet hebt. Dus gewoon lichtere rollen proberen en kijken wat er gebeurt.
Trouwens het zelfde of bij de DR 50 hou wel rekening mee dat de brommer is opgevoerd en rond de 85 rijdJa ik meng 250ml bij 10l brandstof dus dat is een mengsel van 1:40
1:40 lijkt me een beetje veel, k mengde zelf altijd 1;50 toen k nog std reed maar idk of dit veel effect heeftJa ik meng 250ml bij 10l brandstof dus dat is een mengsel van 1:40
Post automatically merged:
Trouwens het zelfde of bij de DR 50 hou wel rekening mee dat de brommer is opgevoerd en rond de 85 rijd
Bedoel je standaard van begrensd of ontgrenst?1:40 lijkt me een beetje veel, k mengde zelf altijd 1;50 toen k nog std reed maar idk of dit veel effect heeft
Standaard setup, en dan alle begrenzing eruit.Bedoel je standaard van begrensd of ontgrenst?
Leuk en aardig dat je een bougie laat zien kwa kleur, maar welke bougie heb je erin zitten? Welke hittegraad.Even een snel vraagje zou ik kleiner gaan in sproeier of mijn mengsel naft/olie verminderen of niet
Als hij warm staat maakt hij trouwens minder toeren en minder power op top...
View attachment 62526
Setup is 50cc airsal peugeot verticaal
Gianelli reverse uitlaatje
Standaard carb
Bedankt voor de hulp alvast!
View attachment 62527
Ngk br8hsLeuk en aardig dat je een bougie laat zien kwa kleur, maar welke bougie heb je erin zitten? Welke hittegraad.
Luchtschroef heb ik niet is een gurtner 12.5mm carbu die hebben dit niet.
Mijn vorige cilinder was een DR50 maar na 50.000k was deze zo goed als hellemaal versleten
Mijn standaard sproeier was 72 ooit maar had hem verhoogd met nieuwe uitlaat naar 80 omdat hij dan de beste kleur had en het beste ree
Nu zit er een 80 op maar ook met de reden dat mijn vorige cilinder langs de piston wat lekte dus meer verbruikte
maar nu is de bougie zwart en denk ik eingelijk dat deze kleiner moet zijn maar ik wou het eerst even vragen omdat hij eingelijk nu al heel goed rijd
En over die lichtere rollen is niet te spreken zijn ze te licht trekt hij niet op en zijn ze te zwaar trekt hij ook niet nu is het perfect alleen dat wanneer hij warm word minder trekt...
En mijn bougie is nu ngk br8hs zelfde als op de DR of zou ik tog beter een ngk br7hs proberen wil ook niet dat de bougie te warm word en ontploft want dat is gebeurd bij mijn vriend zijn bougie omdat die lager ging.