Goede afstelling voor setup?

Tomjor

New Member
Hallo ik heb een Yamaha Aerox uit 2012 rijdt en loopt perfect. Alleen ik vraag me af of ik met deze setup misschien meer uit mijn scooter kan halen de topsnelheid licht rond de 85 90 kmp/u

mijn setup:
Vario polini hi-speed
Rollenset van 3,9 g
Uitlaat yasuni r 70cc
Cil+kop 50cc snel minarelli
Torquedriver malossi

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Watvoor carb? 12mm neem ik aan?
Inprincipe kan je niet heel erg veel doen, je zou je rollen zwaarder kunnen maken, neemt wel trekkracht weg, maar zorgt voor hogere top.
17.5mm carb zorgt voor meer benzine + lucht, dus meer verbranding, dus meer energie. (Miss nieuwe luchtfilter of originele ontgrenzen, maar denk nieuwe)
 
Watvoor carb? 12mm neem ik aan?
Inprincipe kan je niet heel erg veel doen, je zou je rollen zwaarder kunnen maken, neemt wel trekkracht weg, maar zorgt voor hogere top.
17.5mm carb zorgt voor meer benzine + lucht, dus meer verbranding, dus meer energie. (Miss nieuwe luchtfilter of originele ontgrenzen, maar denk nieuwe)
Mhua zware rollen geven geen betere top, de perfecte rollen geven de beste top.

Hallo ik heb een Yamaha Aerox uit 2012 rijdt en loopt perfect. Alleen ik vraag me af of ik met deze setup misschien meer uit mijn scooter kan halen de topsnelheid licht rond de 85 90 kmp/u

mijn setup:
Vario polini hi-speed
Rollenset van 3,9 g
Uitlaat yasuni r 70cc
Cil+kop 50cc snel minarelli
Torquedriver malossi

Alvast bedankt
85 is al heel netjes op een originele cilider, als je perse een hogere top wilt kan je een langere vertanding plaatsen, maar dan lever je wel in op trekkracht. Je kan ook een dr70 installeren, daar is jouw setup nu perfect voor. Alleen misschien ietsjes zwaardere rolletjes.
 
Mhua zware rollen geven geen betere top, de perfecte rollen geven de beste top.


85 is al heel netjes op een originele cilider, als je perse een hogere top wilt kan je een langere vertanding plaatsen, maar dan lever je wel in op trekkracht. Je kan ook een dr70 installeren, daar is jouw setup nu perfect voor. Alleen misschien ietsjes zwaardere rolletjes.

oke dankjewel zal binnenkort eens kijken
Post automatically merged:

Watvoor carb? 12mm neem ik aan?
Inprincipe kan je niet heel erg veel doen, je zou je rollen zwaarder kunnen maken, neemt wel trekkracht weg, maar zorgt voor hogere top.
17.5mm carb zorgt voor meer benzine + lucht, dus meer verbranding, dus meer energie. (Miss nieuwe luchtfilter of originele ontgrenzen, maar denk nieuwe)
Als ik een een andere filter erop zet welke sproeier zou ik dan moeten hebben
 
oke dankjewel zal binnenkort eens kijken
Post automatically merged:


Als ik een een andere filter erop zet welke sproeier zou ik dan moeten hebben
Als ik jouw was, zou ik gewoon std luchtfilter behouden voor zolang dat kan. En op een 50cc heb je echt geen extra lucht nodig. Je kan beter een 17.5mm carb plaatsen, hij word wel wat onzuiniger, maar het geeft wat betere gasreactie en acceleratie. In sommige gevallen ook hogere top.
 
Back
Top