Goede afstelling neos dr 70cc

Goededag allemaal,

ik had een vraag over mijn afstelling van mijn yamaha neos 70cc dr
yamaha neos 2takt bouwjaar 2000, standaard carb, leovince touring en polini vario

Met strakkere trekveer en drukveer, allebei polini blauw, trekt ie dan sneller op?
in combinatie met lichtere rollen.
Wilde er een polini vario pakket inzetten.
6,9 gr rollen, blauwe trekveer en blauwe drukveer
Is dit dan een goede afstelling of moet ik lichter gaan in mn rollen
 
Advertisement - register to remove this

6.9 gram is veel te zwaar, omdat de drukveer blijkbaar ook te zwaar is.
Dit is een goede afstelling voor je setup die in de buurt komt : Malossi wit drukveer , Malossi wit of geel trekveertjes , rollen rond de 4.5 gram.
 
En als ik bijvoorbeeld Polini blauw trek veertjes en drukveer heb en 3,7 malossi rollen erin doe?
Heb die nu liggen anders moet ik wachten op bestellen
Dan ga je overtoeren krijgen aangezien dan de rollen te licht zijn en de drukveer te zwaar.
Daar bij zijn de meeste drukveren van Polini blauw van licht tot sterk dus dat zou je moeten meten hoe dik ze zijn.
Je kunt het proberen om van te leren maar een witte malossi drukveer en rond de 4.5 gram rollen scheelt een hoop zorgen en werk.
 
Ohh ik dacht dat Polini blauw t sterkste was
Ik zou je ook aanraden een grotere carb te nemen. Welke sproeier heb je? Ik had ook dezelfde cilinder en blok met std carb, hierdoor had hij niet soveel vermogen en moest ik rijden zonder luchtfilter wat een enorm kabaal maakte:(
 
ik heb nu alles standaard behalve dus cilinder, uitlaat en vario met rollen.
Sproeier is wel Groter en dat zit goed nu.
Post automatically merged:

Ja ik wil grotere inlaat kopen en miss grotere carb
 
Ik zou je ook aanraden een grotere carb te nemen. Welke sproeier heb je? Ik had ook dezelfde cilinder en blok met std carb, hierdoor had hij niet soveel vermogen en moest ik rijden zonder luchtfilter wat een enorm kabaal maakte:(
Dan heb je iets mis gedaan want een 12 mm gaat perfect op de DR70.
Post automatically merged:

Ohh ik dacht dat Polini blauw t sterkste was
Succes met de afstelling.
 
Top bedankt allemaal.
Dus 17,5 mm carb heeft niet veel invloed op vermogen/ topsnelheid
Weten jullie verder nog wat dingen wat ik kan aanpassen voor hogere top en meer vermogen?
 
Top bedankt allemaal.
Dus 17,5 mm carb heeft niet veel invloed op vermogen/ topsnelheid
Weten jullie verder nog wat dingen wat ik kan aanpassen voor hogere top en meer vermogen?
Met een 12mm carb kan er maar een bepaald aantal lucht doorheen, je kan wel grotere sproeier erin doen maar dan wordt de verhouding lucht benzine anders. Een iets grotere carb is gewoon beter voor een grotere cilinder. Het is hetzelfde alsof je van je auto de luchtfolter slang dichtknijpt, hij krijgt gewoon niet genoeg lucht
 
Back
Top