Go scooters veiling

Miktehennepe

New Member
Hallo, ik kwam net langs een bericht dat er veel go scooters geveild zouden worden, alleen dan per 10, zouden er evt mensen zijn die er wel 1 of 2 willen alleen niet meteen de hoofdprijs er voor willen betalen? Want ik stel voor dat we een maximale prijs overleggen, en dan erheen en dan bieden, natuurlijk verdelen we de kosten per scooter.

Dit lijkt mij de perfecte gelegenheid om een mooie nieuwe elektrische scooter te kopen voor een mooie prijs, dus als je intresse hebt hieronder reageren of het nummer 0630126581 appen. Dan zal ik even een groepsapp aanmaken met geintresseerden

Hoop dat dit succesvol afloopt!
Mik

Advertisement - register to remove this

Aan wat voor maximum bedrag zat je te denken? Ze worden een week lang geveild geloof ik.
Maar ik kan me voorstellen dat gezien de nieuwprijs van 2500, dat het je hooguit 200-300 per scooter scheelt.

Het gaat per 10 en er is geen minimum bod
Succes!

Er is best een goede kans dat ze voor meer weg gaan dan de nieuwprijs. De prijzen die ik op veilingen wel eens langs zie komen zijn echt compleet achterlijk. Mensen azen er op, worden meegesleept in het bieden, en bieden soms echt veel en veel meer dat wat het waard is. Voor sommige mensen is het ook echt een spelletje.

Je moet voor de grap maar eens naar de historie van de domeinen veilingen kijken. Er worden echt compleet achterlijke bedragen gegeven voor de meest gare voertuigen die je ooit gezien hebt.

Wat ik heb gezien van meerdere nieuwsbronnen lijkt die veilingmedewerker er wel op rond te rijden, en ze zijn nieuw.
Daarom zou ik er niet vanuit gaan dat de accu afwezig is, dan wel overleden. Maar dat neemt niet weg dat de prijzen inderdaad
ex btw en veilingkosten zijn. Zo'n scooter nieuw kost ongeveer 2500 (scootercentrum.com). De veilingkosten bij Ritchie Bros schijnen 10% te zijn.

Als je ook de 21% btw betaald, moet het daarom al niet boven de 2066,12 zijn. Als je daar de veilingkosten van afhaalt (als je de scooter voor 2500 koopt) ben je nog eens 250 kwijt. Dan zit je al op 1816,12. De scooter is zonder oplader, en die kost ook ruwweg 150 euro. Dan zit je al op 1666,12. Pas wanneer je per stuk onder die prijs zit, maak je er ook echt winst op. Ik zou dan zelf al zeggen dat als je meer dan 1200 euro bied per scooter het de moeite ook al amper waard is. Dan heb je er nog 900 winst op ofzo. Maar het zal mij niet verbazen als het gewoon dicht op die 1666,12 gaat zitten.

Er staat wel in het nieuwsbericht dat je met wat geluk voor 5000 euro er 10 op de kop hebt getikt. Maar dan heb je 375,66 geboden per scooter als je de veilingkosten en btw erafhaalt. En dat lijkt me een sterk verhaal. Maar goed, er is 90 keer kans.

Last edited:
Back