Go-kart,zelfbouw,ideeën plz...

RunnerX@irc

Well-Known Member
ook @ scootbase:
http://www.scooterbase.net/scoot.php?ID=8248

ik ben zelf een go-kart ineen aan't flatsen,heb gedaan gehad/ben bezig/ga er aan verderdoen.

alles zelf gelast frame, nu staat er nog een stuurtje op met een groen tuutje:D,ben bezig met bieding op een sport(auto)-stuur,voor wss 15 euro's.

hij was vroeger wat hoger,nu is aleen nog maar de achterkant verlaagd(maar moet nog verstevigd worden)

geen echte cart-banden,maar gewone bandjes.

voet-gas,en rem

er stond een mini stoeltje in waar je je hand nog niet kwijtgeraakt,maar nu gaat er een autozetel inkomen,en als ik een kuipzetel goedkoop vind komt die erop.

stuurinrichting die erop zat gaat weg,die stuurinrichting die je ziet liggen past niet,die gaat schuin naar buiten.dus moet andere zoeken.

het zou kunnen dat het kader verlengd en/of verbreed zal worden wegens plaatsgebrek.

vroeger stond er een 50 cc'tje op vande jare stillekes,van een(NOVI-PB,made in france ,lol)en ook een schakelding,(riemoverbrenging)

er ontreekt 1 segment(stukgedaan),ben al lang opzoek naar zo'n segment,maar wist niet wat moteur het was(pas gezien die novi),
dus alle winkels deden niet eens moeite om te zoeken.
nu heb ik gisteren een winkel gevonden die het mischien wel heeft zo'n segment,maar is pas maandag binnen,twijfelachtig,maar toch maar hopen dat het past.

nu ik kan kiezen:
-da 50cc moteurke(gaat redelijk goed vooruit toch)
-150euro voor een echte cartmoteurke van 100cc(bij de 100 cc is de uitlaat,motorsteun,een tandwieltje,luchtfilter en carburator in de prijs inbegrepen,er zijn ook een 10 tal bougies in reserve bij
-125 euro voor een 80 cc+ carburator en motorsteun inbegrepen en 3 reservebougies(mss met reserve koppeling)
-of een moto-motor 750 cc(maar is iets te hevig denk'k,ocharme die bandjes:D)

wat foto's:


1062112328137-3701_IMG.JPG


1062112341137-3703_IMG.JPG


1062112347137-3703_IMG.JPG


1062112356137-3705_IMG.JPG


1062112376137-3706_IMG.JPG


1062112379137-3707_IMG.JPG


1062112408137-3708_IMG.JPG


1062112411137-3701_IMG.JPG


1062112423137-3710_IMG.JPG


1062112434137-3712_IMG.JPG


1062112449137-3713_IMG.JPG


1062112456137-3714_IMG.JPG


106211247907.jpg


RunnerX
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ideeën zeer welkom

heb heel lang nix kunnen posten,nu werkt het toch eidelijk terug,hier zijn de picc's ondertussen heb ik de cil,enzo wat propergemaakt,elk idee of commentaar is welkom,of als je al ideeën hebt over het opspuiten ervan ofzo,laaat maar weten,'k ben nog op zoek naar sportkuip-zetel,schijfrem,...
 
hulp hulp,wat zou ik doen,wat zou ik doen,dit motorke gebruiken,dan kost het mij ws een paar eur voor het segmentje.
of die cartmotor van 80 of 100 cc erop kopen?150euro,met uitlaat e.v.
ofwel kan ik ook een Runnerblok vastkrijgen voor 225 euro's(standaard)maar dan moet ik nog hard doorsparen

en nog een probleempje,als je 2 wielaandrijving pakt dan wiel die toch altijd maar rechtdoor als je rijd en stuurt?of ben ik hier mis?

nu is het zo gemaakt dat aleen trekt op het wiel rechtsachter,maar dan gaat ie wat schuin willen gaan bij vertrek,en bij 'n goei moteur ook snel doorslippen
bij een auto is dit toch ook zo niet?

en ik ben dus ook op zoek naar een andere stuurinrichting(van auto ofzo)sportzetel is ook zeer welkom,of iets anders goed.
 
als ik jou was zou ik er gene kart motor op zetten, de reden is dat dat ding simpelweg uitelkaar zal worden gescheurd, die 100cctjes gaan achterijk hard, als is het maar een recreatie motor ...

ik zou als ik jou was een scooterblok moteren of een ander 50cc brommer blokje :)

verder is het wel funny , lekker oldtimer stijl kartje :)
 
Originally posted by RunnerX@irc

en nog een probleempje,als je 2 wielaandrijving pakt dan wiel die toch altijd maar rechtdoor als je rijd en stuurt?of ben ik hier mis?


Dat is ook de bedoeling...anders kun je niet in de bochten driften.

Ik heb nog nooit een kart met differentieel gezien !

Maar idd....zo'n 100cc(rotax) blokje zou ik hiér niet opzetten..hooguit die 80cc waar je 't eerder over had(bhalve als het een crossmotorblok is), of een scooterblokje.

Ik zou zowieso eerst een remschijf monteren op de achteras.
 
Ik zou het lekker bij dat 50cctje houden...

Want als je hier een motor met flink vermogen op gaat zetten gaat het volgens mij helemaal fout (no offense) Ding ziet er niet echt uit voor hoge snelheden..


Maar ziet er wel leuk uit, succes ermee kerel
 
doe jezelf btw een lol, koop een hole 40mm achteras met kart bandjes, heb je ineens plaats voorzien voor ketting / schijf en je hebt fatsoenljke banden, as zelf is niet eens zow duur denks , maar klossen + velgjes + banden kunnen wel wat kosten, als je het toch doet, fix jezelf bridgestone YEQ's , die heersen gewoon en zijn niet te zacht van compound ;)
 
ik heb eindelijk segmenten gevonden voor da motorke.
nu ff trug ineensteke.
'k ga dees week nog probere een stuurinrichting te vinden.
en volgende week erop zetten,mischien ook al kader vergroten
en op school rollermentjes laten maken voor de achteras(5de foto).
en zou ik er een 2 wielaandrijving van maken,of zoals nu enkel rechtsachter laten trekken?
 
Originally posted by RunnerX@irc
ik heb eindelijk segmenten gevonden voor da motorke.
nu ff trug ineensteke.
'k ga dees week nog probere een stuurinrichting te vinden.
en volgende week erop zetten,mischien ook al kader vergroten
en op school rollermentjes laten maken voor de achteras(5de foto).
en zou ik er een 2 wielaandrijving van maken,of zoals nu enkel rechtsachter laten trekken?

zoals ik al zei, koop een echte kart as (40mm hol bij voorkeur en bijhorende lagers) , normaal licht je in ene bocht je pootje (komt op 3 wielen door de bocht met kart, altijd, soms erg, soms minder ;) dat het as uit 1 gedeelte is en geen differentieel heeft maakt bij gevolg dus geen laars uit :p

nog een tip : monteer kart fusee's en een kart stuurstang , dan is een stuurinrichting (enkel spoorstangen dan nog dus) echt makkelijk te maken als je in staat bent om wat spulletjes te draaien / frezen / bouwen :) , omdat een kart nl smaller is dan dat ding en er geen enkele productie spoorrstang zal passen :)
 
Originally posted by dna glacius
ik zit in de aluminium, lekker licht dus goed voor je kart!!

laat maar horen als je een frame ofzo nodig hebt

nu mja,framme heb ik eigenlijk al,maar bijvoorbeeld die loodzware kap die je op de eerste pic ziet moet iets anders komen
dus d8 aan aluminium of plexiglas
 
Originally posted by RunnerX@irc
aluminium of plexiglas

heb ik allebei, alu 2mm dik , plexiglas 3 tot 6mm dik

die alu plaat is erg licht dus ook heel goed daarvoor, zeg maar wat je moet hebben, ........ graag een fatsoenlijke construktie-tekening

en ohja wat heb je er voor over ? ik bedoel, . . . . ik ga niet een hele avond beunen voor nix natuurlijk, een kratje bier zou vet zijn ofzo :D

ik hoor het wel van je . . . . je kan ook langskomen . . . .
 
Originally posted by RunnerX@irc
'k was an't denken om stuurinrichting uit auto te halen:D

ja dan moet je 500 keer aan je stuur draaien om op max sturen te komen 8P

anyway, t'is een mogelijkheid maar ljikt me niet echt ideaal :)
 
Buurjongen van me heeft er een Zundapp blok in liggen :D..

Ding gaat echt knkrbruut.. 70cc 28mm enz..

Vroeger altijd in het weiland blazen :)
 
... 70cc 28mm enz..
wat vraagt ie ervoor,as't echt een mega spot is koop ik het mischien,maar ik ga eerst beginnen met dat 50cc'tje aan't bollen krijgen,en de rest in orde maken.
achteraf kunnen er nog meer pk's opkomen.

voor die kap zal ik je nog eens pm'en,daar ben ik nog niet aan,en een bak klinkt goed:~
vanwaar ben je trouwens?

en voor dat stuur,nu je't zegt,je moet 3-4 keer stuur rondraaien ,eer je van helemaal links tot helemaal rechts bent8P
'k denk niet dat ik dat van een kart ga nemen,volledig zelf fixen,moet wel lukken denk'k.'k moet 'm vanvoor trouwens nog verlagen0?
 
keb zelf 2 ''competitie'' karts, onmogelijk om met een V snar te rijden :S maarja, dat los je zelf maar op, ik heb de topic veder niet gelezen maar ga voor de kart motor !
 
HEt is wel mogelijk om met een v snaar te rijden hoor.
maar ik zou persoonlijk gewoon tandwielen nemen en een honda gx160 of gx200 blokje daarbij heb je een gemakkelijke koppeling nemen alleen moet je weer heel wat gaan aanpassen aan het frame.
kijk anders bij andere zelfbouw karts of skeltersmet motor erop of ga eens kijken op een kartbaan
veel suc6
 
Back
Top