Glitch in Aerox 1998 gereviseerd.

Status
Not open for further replies.
100mm sproeinaaf, fabriekszuiger met fabrieksringen, 17, 5mm carburateur, vario vliegwiel en koppelingsbox weet ik niet. De rolletjes zijn 4.6 of 5.6grams(navragen dacht 5.6), trekveer standaard, standaard filter. De R1 is gedraaid voor horizontaal blok.
Blok is oude gietijzeren 50cc fabrieks
 
Lijkt er op dat we een mis communicatie hebben , Beste Aeroxrider 86 ... bij gevoegde Foto is je Vario , met je rollen , de veer die je ziet is de drukveer die in de koppeling zit .
Misschien is het beter omopnieuw te beginnen.

Welke Cilinder zit er op ? 50 CC Standaard Cilinder? of 50 CC Snelle Cilinder .
Uitlaat : waarschijnlijk: Yasuni R .... is de begrenzer er uit ?
Hoe groot / hoeveel millimeter is de Carburateur ? .

Mijn Gok / (Gable for your Set Up is : ) Rolls in Vario : 4,3 gramm / Piece
Spring at the Clutch : Malossi withe or Red.
Sproeier / Jet Nozzle ... about 60 or bigger.
Het blok is de standaard 98/2000 aerox versie autochoke gietijzer.
 
100mm sproeinaaf, fabriekszuiger met fabrieksringen, 17, 5mm carburateur, vario vliegwiel en koppelingsbox weet ik niet. De rolletjes zijn 4.6 of 5.6grams(navragen dacht 5.6), trekveer standaard, standaard filter. De R1 is gedraaid voor horizontaal blok.
Nu komen we ergens. Trekveren moeten zoieso strakker. Misschien malossi groen of rood
 
@Aeroxrider86 mensen proberen je hier te helpen. Je gebruikt termen die voor verwarring zorgen. Ik hoor je zoveel dingen door elkaar halen. Ook probeer je reacties in 1 posting te stoppen i.p.v. allemaal losse postings. We willen je best helpen, maar we verwachten dat mensen zelf enige inzet tonen om een duidelijk verhaal neer te zetten met de juiste terminologie. Lukt dit niet dan sluiten we het topic. Ik heb wat reacties deleted en we geven het nog een nieuwe kans.

En betreffende je probleem. Lees dit eens door: https://scooterforum.net/resources/koppeling-afstellen.41/
 
Ik heb niks gevraagd over vario maar mn koppeling, (anders had ik over kleur trekveren begonnen) valse lucht of mn sproeinaaf. Inmiddels weet ik het probleem. Brute Force was de enige die normaal antwoord kon geven zonder onbeduidende vragen..
 
Last edited:
Drukveer zit in vario 3stuks mini. Trekveer zit in je koppelingshuis waar je rollen in zitten. Ik heb niks gevraagd over vario maar mn trekveer, valse lucht of mn sproeinaaf. Inmiddels weet ik het probleem. Brute Force was de enige die normaal antwoord kon geven zonder onbeduidende vragen..

Drukveer zit gemonteerd op de orgi fixed poulie van de koppeling.
3 trekveren zitten in de koppeling gemonteerd.
6 rollen in de variateur....dus ??
Koppelingshuis is dit: https://www.scooteronderdelenshop.com/images/productimages/big/25576.jpg
Sproeier idem, welke al eerder aan bod is geweest in je draadje.

Lagers komen hier in het totaal niet in het voor!!
Spuitstuk is dit: https://www.motorkit.com/1298-home_...ings-malossi-nitro-aerox-50-and-100cc-cpi.jpg

Blijkbaar komen jij en Brute force dus uit hetzelfde dorp waar men duidelijk andere benamingen hanteert.
En bovendien spreekt men blijkbaar Engels..., of is het soms Zuid-Afrikaans?

Ook mooi dat het opgelost is....
Kan dus wel dicht dunkt me!!
 
Voor de geintereseerden over mn toekomstige setup: standaard blok, misschien een zuiger upgrade hebo of malossi. Malossi Delta set of Hebo Racing Revo set. Word het hebo rode of zwarte trekveer met ong. 4.3/4.7 gram rolletjes met rode drukveer. Word het Malossi rode of zwarte trekveren. 4.5/4.9 gram rollen met Malossi peformance black drukveer. Misschien verander ik nog van uitlaat omdat yasuni totaal niet geschikt is voor aerox. Laag toerig 70cc uitlaat op hoogtoerig horizontaal 50cc. Kan je beter hoogtoerig 50cc van minarelli, hebo of technigas gebruiken. Keflar riem and thats it. 105gegarandeerd met vlotte 0 tot top
 
Van mij hoef je hier ook niet meer terug te komen..
Lulletjes als jullie met vooroordelen of politiek haatzaaien hou ik ook ver uit me buurt Rowan. Ik heb het over mn aerox setup en niet over zuidafrikaans. Ga mn setup kopieeren ofzo. Dan rij je stalenros pas als de doctors ros
 
Jongens bedankt voor het reageren, maar dit topic dwaalt erg af...

1. Het is blijkbaar moeilijk om informatie in het berichtenvenster te plaatsen in duidelijk ABN (dat is opzicht niet het ergste, maar er word wel van je verwacht op ze minst je best te doen als je een serieus bericht wilt opstellen, zodat je ook een serieus bericht terug kan verwachten.

2. Daarnaast maakt Aeroxrider86 een gigantische bende van ze topic om berichten vensters achter elkaar te plaatsen.. Vaak wel 3 a 4 keer achter elkaar. Iets dat ik je niet in dank afneem.. Verwacht van de gebruiker ook gewoon normaal te kunnen gedragen.. Je komt hier voor serieuze hulp. Andere gebruikers steken hun tijd in om andere mensen te helpen.. Het is hier dus geen kinder speeltuin..

3. En dan ook nog gaan lopen schelden hier.. Denk dat je wellicht beter ergens anders naar toe kan gaan.. Ik ga geen waarschuwings punt uitdelen.
Maar hierbij word wel het topic definitief gesloten, om verdere escalatie tegen te gaan..

@Aeroxrider86; Volgende keer dat je er weer een rommetje van maakt en je niet volwassen kan opstellen, dan heb je een waarschuwings punt aan je broek.. Er word over gehandeld naar de ernst van de overtreding.. Ga je nog een keer lopen schelden, dan mag je een week lang lekker gaan afkoelen.
Denk niet dat we dit soort gedrag hier moeten tolereren.

/close.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top