Glitch in Aerox 1998 gereviseerd.

Status
Not open for further replies.
Ff een vraag over setup: mn aerox gaat hard, maar met optrekken lijkt het of dat ie teveel benzine krijgt, teveel lucht of omdat ie veelste lage toerental pakt. Mijn vraag is komt het door spruitstuk .95 in combinatie met 17carburateur of omdat mn koppeling standaard is?
 

Attachments

  • _20180406_152722.JPG
    _20180406_152722.JPG
    352.3 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

De vraag is me niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd.
Bedoel je dat je met optrekken te laag in toeren zit ?
Wat meer info is wenselijk , wat voor cilinder uitlaat druk en trekveren rolletjes etc etc
 
Je bent niet de enige.....
Heb het wel 3 keer doorgelezen maar dan nog is er geen touw aan vast te knopen!

spruitstuk .95

Nog nooit van gehoord eerlijk gezegd !?

Wat meer info is wenselijk

Ben het eens met de heer Kurmit, want vooralsnog kunnen we hier gewoonweg niks mee.
Wel :cool: dat het een 98 Aerox betreft..., heb er zelf 1 uit 2004 welke volledig standaard is.
Op de pic die je gepost hebt zie ik wel een mooie Yasuni R schitteren....
I.c.m. een 17,5 mm carburateur en de standaard cilinder brengt dit best veel vermogen teweeg is mijn ervaring.
Maar goede afstelling van het geheel is heel belangrijk dus brand los...
 
Last edited:
Als ik optrek lijkt het of mn scooter valse lucht zuigt, waardoor ik met vol gas niet voluit optrek. Als ik het gas wat loslaat en weer gas geef dan pas pakt ie m door tot de top. Maar we zijn erachter gekomen dat de aansluiting vh luchtfilter op de carburateur waarschijnlijk valse lucht zuigt. Ook zit er nu een 100spruitstuk maar daar heb ik mn twijfels over
 
Het probleem is vaak: gewauwel....
Er wordt 2x gevraagd wat de afstelling is en wat doet men!?

Men wauwelt gewoon lekker door...
Nogmaals: wat is een spruitstuk 95 en/of 100 ??

Bedoel je niet toevallig de hoofd-spoeier van de carburateur of ??
 
Last edited:
Schroef met naaf, verschillende maten waar je benzine regelt. Er zat een. 98mm kop in en nu zit er een 100mm kop in. 17,5carburateur. Idd mn blok hapt waarschijnlijk valse lucht, maar op 60km blijft ie hangen. Power die t blok kan geven geeft ie niet af. Gas ietjes los en weer vol gas laat het blok een hogere toerental pakken en dan trekt ie door tot zn top. Als ik stil sta en vol gas optrek, ramt ie m 50% door naar de top en 50% blijft ie op 60 hangen. Afstellingsprobleem of heb ik een zwaardere koppeling nodig (race)?
 
Schroef met naaf waar je benzine regelt....
Ik begin nu toch te denken dat je de sproeier bedoelt ??
Klein brons schroefje met klein gaatje in t midden die achter het kapje aan onderzijde van carb zit ?
 
158050.jpg
 
Krukas is van doppler standaard zuiger. Koppeling is standaard volgens mij met 5.6g lagers erin. trekveren weet ik niet. 17.5mm carb met 100mm sproeier. Standaard luchtfilter. Yasuni R1uitlaat. Wat wil je nog meer weten? Ik denk zelf dat het haperen met *1 valse lucht* of *2 koppeling trekveren en lagers* is. Voor de rest rijdt ie heerlijk. Vanmiddag nog een schakel brommer eruit gereden op zn top
 
Nou, eindelijk is het duidelijk dat men de spoeier bedoelt, maar dan het volgende:

Krukas is van doppler standaard zuiger. Koppeling is standaard volgens mij met 5.6g lagers erin.

o_O Wat bedoel je hiermee?
Haal je niet het e.e.a. door elkaar ? Dat de krukas van het merk doppler is, is wel duidelijk maar dan de rest.
Standaard zuiger van wat ? En een koppeling met 5.6 lagers erin is wederom gewauwel!!
Bedoel je niet de variateur met 5,6 gram rollengewichten??

Kennis van me heeft vorige week blok enzo gereviseerd

Kan men dat wat duidelijker omschrijven, want vooralsnog is er geen touw aan vast te knopen!
Ook een Yasuni R1 uitlaat bestaat niet voor een Aerox...dus ??
 
Last edited:
Standaard zuiger. Fabrieks. Koppeling: ronde box met een drukveer erin en rolletjes(lagers). Kijk uit want je breek je kaak als j m niet goed losmaakt. Yasuni heeft 2variaties met losse flans gemaakt. R1. Is niet anders.
 
Nogmaals, met dit gedrag kom je nergens..

En als je bijvoorbeeld het verschil wist tussen de koppeling en de vario, en wat duidelijkere uitleg geeft, komen we al een stuk verder..
 
Koppeling

Lijkt er op dat we een mis communicatie hebben , Beste Aeroxrider 86 ... bij gevoegde Foto is je Vario , met je rollen , de veer die je ziet is de drukveer die in de koppeling zit .
Misschien is het beter omopnieuw te beginnen.

Welke Cilinder zit er op ? 50 CC Standaard Cilinder? of 50 CC Snelle Cilinder .
Uitlaat : waarschijnlijk: Yasuni R .... is de begrenzer er uit ?
Hoe groot / hoeveel millimeter is de Carburateur ? .

Mijn Gok / (Gable for your Set Up is : ) Rolls in Vario : 4,3 gramm / Piece
Spring at the Clutch : Malossi withe or Red.
Sproeier / Jet Nozzle ... about 60 or bigger.
 
Lijkt er op dat we een mis communicatie hebben , Beste Aeroxrider 86 ... bij gevoegde Foto is je Vario , met je rollen , de veer die je ziet is de drukveer die in de koppeling zit .
Misschien is het beter omopnieuw te beginnen.

Welke Cilinder zit er op ? 50 CC Standaard Cilinder? of 50 CC Snelle Cilinder .
Uitlaat : waarschijnlijk: Yasuni R .... is de begrenzer er uit ?
Hoe groot / hoeveel millimeter is de Carburateur ? .

Mijn Gok / (Gable for your Set Up is : ) Rolls in Vario : 4,3 gramm / Piece
Spring at the Clutch : Malossi withe or Red.
Sproeier / Jet Nozzle ... about 60 or bigger.
100mm sproeinaaf, fabriekszuiger met fabrieksringen, 17, 5mm carburateur, vario vliegwiel en koppelingsbox weet ik niet. De rolletjes zijn 4.6 of 5.6grams(navragen dacht 5.6), trekveer standaard, standaard filter. De R1 is gedraaid voor horizontaal blok.
 
100mm sproeinaaf, fabriekszuiger met fabrieksringen, 17, 5mm carburateur, vario vliegwiel en koppelingsbox weet ik niet. De rolletjes zijn 4.6 of 5.6grams(navragen dacht 5.6), trekveer standaard, standaard filter. De R1 is gedraaid voor horizontaal blok.
Krukas is van doppler maar geen race
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top