Girlfriends van forummember #29

55543528_2290266268.jpg

Heerlijk, Geert uut Assen-Oost. ^^

"Werken, dat moet in je aard liggen"

Heb hier de hele reeks nog op DVD liggen. :p
 
Het is eerder triest!
Dat de overheid dit soort type mensen ook nog betaald, om helemaal niets te doen.:r

Tot dat je gehandicapt bent zoals ik (spierziekte) en je letterlijk 10 dokters moet aflopen om 800 euro per maand te krijgen, terwijl WILLEN werken, toch net wat moeilijker ligt. DAN voel je je pas genaaid.
 
Ik denkt dat hij vooral doelt op mensen die een uitkering krijgen en wel gewoon in staat zijn om te werken. Ik vindt arbeidsongeschiktheid totaal iets anders, die mensen mogen best van mijn belastinggeld 'profiteren'.
 
Ik denkt dat hij vooral doelt op mensen die een uitkering krijgen en wel gewoon in staat zijn om te werken. Ik vindt arbeidsongeschiktheid totaal iets anders, die mensen mogen best van mijn belastinggeld 'profiteren'.

Ja klopt, maar het verschil is dat ik wel zoveel dokters moet aflopen en belachelijk weinig krijg terwijl hij gewoon niks moet doen ervoor en vast wel meer krijgt dan 800. Maar dit is natuurlijk de situatie hier in Belgie, van wat ik begrepen heb is die een pak slechter dan de gehandicaptezorg in Nederland.
 
Tot dat je gehandicapt bent zoals ik (spierziekte) en je letterlijk 10 dokters moet aflopen om 800 euro per maand te krijgen, terwijl WILLEN werken, toch net wat moeilijker ligt. DAN voel je je pas genaaid.

Ik doel ook niet op mensen die echt iets hebben.
Maar wel die hoop mensen wat gewoon te lui zijn om te werken, en liever uitkering blijven trekken:r
 
Omdat het de mensen te makkelijk word gemaakt. Een oud vriendin van mij kreeg van alle potjes en ditjes van de gemeente + uitkering/bijstand 1600 euro in de maand. Nu had ze wel een klein kindje waardoor je ook allerlei dingen krijgt maar dan is het toch logisch dat mensen niet gaan werken.
 
Omdat het de mensen te makkelijk word gemaakt. Een oud vriendin van mij kreeg van alle potjes en ditjes van de gemeente + uitkering/bijstand 1600 euro in de maand. Nu had ze wel een klein kindje waardoor je ook allerlei dingen krijgt maar dan is het toch logisch dat mensen niet gaan werken.

In mijn ogen niet...

Als ik moet kiezen tussen een uitkering of werk, ga ik zeker werken, ook al verdien ik bij wijze van spreken 500 euro minder. Ik werk omdat ik het leuk vind, als ik het niet leuk vind, had ik allang wat anders gaan doen.
 
Je kan ook leuke dingen doen zonder dat je jezelf daarbij hoeft te verplichten aan een werkgever. Wat dat betreft ben ik het met het vetgedrukte van Rene eens.
 
Je kan ook leuke dingen doen zonder dat je jezelf daarbij hoeft te verplichten aan een werkgever. Wat dat betreft ben ik het met het vetgedrukte van Rene eens.

Je kan ook wat voor jezelf gaan doen, je hoeft niet persé voor een werkgever te werken. Maar ik vind het niet logisch dat mensen niet gaan werken/ niet op zoek gaan naar werk terwijl ze een uitkering krijgen (mits arbeidsongeschikt).
 
In mijn ogen niet...

Als ik moet kiezen tussen een uitkering of werk, ga ik zeker werken, ook al verdien ik bij wijze van spreken 500 euro minder. Ik werk omdat ik het leuk vind, als ik het niet leuk vind, had ik allang wat anders gaan doen.

Dan zou ik continu van baan aant veranderen zijn denk ik :# Ik werk omdat het moet voor de knaken, écht niet omdat ik t zo leuk vind:D En voor de rest heb ik ook gewoon een hekel aan uitkering trekkers hoor :+ Zou veel beter op gecontroleerd moeten worden enz.
 
In mijn ogen niet...

Als ik moet kiezen tussen een uitkering of werk, ga ik zeker werken, ook al verdien ik bij wijze van spreken 500 euro minder. Ik werk omdat ik het leuk vind, als ik het niet leuk vind, had ik allang wat anders gaan doen.

Haha, nou als het geld zo op mn rekening kwam, kwam ik nooit meer op mijn werk. Verder vraag ik mij serieus af wie er aan het eind van de maand nou meer overhoudt, de uitkeringtrekker die van alle kanten wordt geholpen, of jan-modaal die overal voor mag betalen.
 
Je kan ook wat voor jezelf gaan doen, je hoeft niet persé voor een werkgever te werken. Maar ik vind het niet logisch dat mensen niet gaan werken/ niet op zoek gaan naar werk terwijl ze een uitkering krijgen (mits arbeidsongeschikt).

Helemaal mee eens!

Begin april, 2 dagen voor mijn contract afliep er letterlijk ''uitgepleurd'' na 2 jaar keihard werken onder het motto ''bezuinigen''.

Sinds april t/m afgelopen maand een uitkering, had recht op 3 maanden. Ondertussen wel voor mezelf aan het werk om toch bezig te zijn en ook ondertussen aan het solliciteren maar dat loopt niet zo'n vaart in de ''reclame'' helaas.
 
Haha, nou als het geld zo op mn rekening kwam, kwam ik nooit meer op mijn werk.

Dat vindt je je werk blijkbaar niet leuk? Ga dan wat anders doen. Ik kan er niet tegen als mensen gaan lopen zeuren dat 'ze weer moeten werken', zoek dan wat anders in plaats van lopen zeuren.

Ik vind mijn werk super, en ik haat het om op me luie reet te zitten.

Dan zou ik continu van baan aant veranderen zijn denk ik :#

Dat ben ik ook, blijven studeren ;), door ontwikkeling veranderd mijn manier van werken constant.
 
Back
Top