Gilera Typhoon opvoeren set met stdr uitlaat

miketyphoon

Well-Known Member
Heey

Ik wil me typhoon opvoeren.

Alle begrenzers zijn er nu uit, prop, varioring.....thats it.

Ik wil er een dr 70cc op gaan zetten, MAAR wat moet ik dan nog meer aan te passen om harder op te trekken..

  • Moet ik een andere carbrateur?
  • Wat doet een grotere 17,5mm cabrateur vergeleken bij grote sproeier bij een standaard cabrateur.
  • Moeten er andere rollers, trekveertjes en drukveer in?
Heeft iemand een standaard set up wat goed werkt op de typhoon?
Ik wil gewoon 70 blijven rijden zoals nu alleen wel veel harder optrekken.
Ook wil ik gewoon met een standaard typhoon uitlaat blijven rijden!!

Kan iemand me helpen????
 
Advertisement - register to remove this

Snel optrekken gaat helaas gepaard met snelheid, het is niet het een of het ander.
DR70 gaat lekker trekken, maar maak je ook een redelijke snelheid. (85km/u ongeveer)

Grotere carburateur is grotere inlaat in principe, je gaat er sneller door trekken, en ietsje meer van zuipen ;) (de scooter dan:D)
Als je een DR70 erop zet moet je inderdaad andere rolletjes, trekveertjes.. en de meuk.
 
Hey Mafs,

Oke bedankt nog paar vraagjes.

Uitgaande van het feit.....hij is volledig ontgrenst en ik zet er een dr70cc met standaard uitlaat op.


Welke rollers zal ik er dan in doen?
Welke trekveertjes?
En ik neem dan een 17,5mm carb, welke sproeier zal ik dan erin doen cq mee beginnen?

Ik hoop dat iemand even passende andwoorden hebt, want ik weet niet waar ik ongeveer mee moet beginnen????

Dus er is geen optie om de snelheid te drukken naar bijv 70 a 75 met de dr70 en toch hard op te trekken.!!??

Thanks kerels
 
Ik kan je wel vertellen wat je er allemaal moet doen, maar het is gewoon niet mogelijk om hem 70 te laten lopen met een DR70. Met standaard uitlaat ga je echt wel 80-85 echte.

Ja, met een varioring.. en dan heb je ontiegelijke overtoeren en dat houdt je krukas niet. Plus dat het super irritant is en niet lekker rijd.

Snel optrekken gaat altijd gepaard met een hoge snelheid.
 
haalt zoon typhoon zonder dr70 de 70 a 80 echte niet? voor die 5kmpu extra zou ik geen 100euro uitgeven hoor ;)

en idd 70cc gaan rijden met varioring is niet echt een goed plan :p als je toch spullen gaat veranderen zou ik eerst beginnen met een 17,5 en daarna pas je cilinder. (en eventueel krukas)
 
hey Mafs

Oke dan is het niet anders,
Uitgaande van het feit.....hij is volledig ontgrenst en ik zet er een dr70cc met standaard uitlaat op.


Welke rollers zal ik er dan in doen?
Welke trekveertjes?
En ik neem dan een 17,5mm carb, welke sproeier zal ik dan erin doen cq mee beginnen?

Thanks!!
 
Rolletjes is een iets om uit te proberen, Probeer eerst 4,5 gram daarna kan je altijd nog omhoog of omlaag met het gewicht van je rollen.
Je hebt verschillende trekveertjes qua sterkte, je kan het beste een set met trekveren kopen van malossi heb ik zelf ook gedaan en kijken wat het lekkerste rijd.

Met een 17,5mm cabrateur en 70 cc zou ik rond de 86 gaan proberen dan kan je kijken of hij te rijk of te arm loopt d.m.v de bougie kleur te bekijken als hij koffiebruin is dan staat hij goed.
 
Als hij nu in 1 net toerental doortrekt naar zijn top en het niet klinkt alsof je overtoeren hebt, en hij na een bocht ook aardig oppakt zal hij gewoon nog afgesteld zijn (aangezien je zegt dat hij alleen ontgrensd is). Met de rollen en sproeiers gaan spelen zal het dan alleen maar slechter maken..

Opvoeren heet niet voor niets opvoeren, dat is trekkracht en snelheid samen zoals al gezegd. Als je geluk hebt heeft een typhoon een wat kleine vertanding dan hoeft je snelheid met een laagtoerige 70cc niet zo drastisch omhoog te gaan tov een goed afgestelde 50cc, maar ja, over de 80 zal je vrijwel zeker wel gaan. Dus als je niet van boetes houdt is er hier voor jou eigenlijk geen uitweg dan origineel te blijven rijden
 
als je dr70cc en 17,5 + standaard uitlaat, moet je zoiezo lager in sproeier dan 80,
ik heb zip met 70dr yasuni R 17,5 en rij met sproeier 76
 
Back
Top