Gilera Typhoon komt niet meer vooruit /valt uit

Barman56

Well-Known Member
Sinds gister doet mijn Typhoon snor opeens vreemd. Hij startte moeilijker en valt uit na even stationair te hebben gelopen. Als ik gas geef zakt hij in toeren en me brommer komt dus nauwelijks vooruit. Gister toen het gebeurde, kwam er ook een klein plofje uit de uitlaat en viel daarna de brommer uit. Nu krijg ik hem na meermaals kicken nog wel gestart maar rijden zit er niet in. Stationair loopt ie dan nog even wel goed, maar zodra ik gas geef hoor je hem inzakken..

De bromfiets is volledig standaard, onlangs zijn door een scooterwinkel de bobine, bougie, v-snaar en rollen al vervangen. Daarna reed hij weer heerlijk zonder problemen, totdat dit ineens gebeurde. Er is niks veranderd of versteld, daarom vind ik het zo raar.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, scooterzaak is gesloten ivm met vakantie dus wil er nu graag zelf achterkomen.

Advertisement - register to remove this

Het klinkt alsof hij geen benzine meer krijgt. Je tank is wel vol? Heb je gekeken of de bougiedop er nog wel goed opzit, en de bougie goed vast zit?

Haal je vlotter eens onder je carburateur vandaan en draai dan je sproeier er uit. Blaas deze door met een luchtpistool. Als je geluk hebt is het daarmee opgelost. Zoniet haal dan de rest van de carb. ook van je scooter af en maak deze goed schoon.

Maakt hij geen rare geluiden verder?

Ja me tank zit helemaal vol met benzine. Ik dacht zelf misschien dat het met valse lucht te maken kon hebben.

Maar jij zegt dus dat het een goed idee is om me cabr. eraf te halen en schoon te maken?

Brommer heeft trouwens 21K gelopen ongeveer.

Zoals je het beschrijft krijgt hij of geen benzine meer, of te veel lucht dat heeft hetzelfde effect ja. Dus dan maak je je carb schoon en je kijkt of je luchtfilter nog goed vast en goed erop zit en je nergens een pakking er half naast ziet hangen (tussen je membraan en spruitstuk, spruitstuk en carb). Als het daarmee niet opgelost is zoek je verder.

Zoals je het beschrijft krijgt hij of geen benzine meer, of te veel lucht. Dus dan maak je je carb schoon en je kijkt of je luchtfilter nog goed vast zit en je nergens een pakking er half naast ziet hangen (tussen je membraan en spruitstuk, spruitstuk en carb). Als het daarmee niet opgelost is zoek je verder

Bedankt ik ga morgen gelijk mijn carb. schoonmaken en valse lucht checken d.m.v. het spuiten van deo. Schijnt meest effectieve wijze te zijn om het te controleren?

Back