Gilera Typhoon 50cc Doet heel moeilijk

JobG

New Member
Ik heb een volledig standaard En originele Gilera Typhoon 50cc. Hij heeft 16 jaar stil gestaan maar toen ik hem ging starten deed hij dat binnen 20 minuten. Ook haalde die een snelheid van 55 km/u. toen heb Ik hem weggebracht voor simpele reparaties zoals de bedrading, waar ik in die tijd gewoon geen tijd voor had. Nu rijd ik er al zon 4 maanden op en is die ineens moeilijk gaan doen, hij start moeilijk, dat ook deels door het koude weer maar het gekste is dat hij als die wel optrekt maar eenmaal de 25/30 km/u behaald valt hij volledig weg. Als ik gas geef valt die uit en als ik dat niet doe blijft die stationair lopen.
ik heb btw nooit volgas kunnen rijden, dan valt die uit dus hij haalt zijn topsnelheid met het gas half in.
weet een van jullie wat dit probleem kan zijn En hoe je dit oplost?

Advertisement - register to remove this

Carter

Member
Na 16 stil staan gaat de peut zich spitsen dan krijg een soort bitume (dakdekking) dat zit dan in je tank met e 10
Komt dat dan los.ik denk dat je benzine fiter vol zit met die rotzooi

ScoobyGangOfficial

Scooby gang
@Carter haha Precies ! je kan kijken voor die Premium brandstoffen die nog E5 zijn of in iedergeval minder ethanol.
met minder ethanol heb je een volledigere vebranding.... en ook een hetere vebranding. Omdat het 16 jaar geleden is "support" het nog geen E10 zeg maar en kan het dus voor problemen veroorzaken.

Advertisement - register to remove this