Ik ben nogal nieuw in het tunen van scooters en heb een beetje hulp nodig ivm het verwijderen van een kabelboom.
Ik heb een Gilera stalker gekregen en de bedoeling is om er een sprint scooter van te maken, daarom ga ik alle electronika eraf halen ( lichten / klaxon / pinkers etc )
Daarom had ik graag meer info gekregen welke kabels ik nodig heb om de scooter te laten starten zonder of met zo min mogelijk bekabeling.
Vanuit de motorblok vertrekken 2 kabels (zie foto ), 1 kabel voor de bobine, en de andere kabel eindigt met een fiche die word aangesloten op de kabelboom.
De fiche die van het motorblok komt heeft 4 draden; Geel, Grijs, Groen, Blauw.
Na het aansluiten van de fiche aan de kabelboom veranderd de Grijze kabel in een Blauwe met een fijne Grijze lijn.
Hierbij de richtingen waarheen de kabels lopen;
Geel => gaat naar een grijze alminium blokje ( zie foto )
Blauw/Grijs => gaat ook naar het alminium blokje ( zie foto )
Groen => loop naar de fiche van het contact
Blauw => loop naar de zekering dat aan de battery gekoppelt staat.
Nu had ik graag geweten hoe ik de motor kan laten starten liefst zonder de kabel boom, Ik ga ook geen gebruik maken van het contact, ik ga er een stop knopje (van een crosser ) tussen zetten om de motor stil te leggen en een kill switch als extra veiligheid.
MVG
Freaky.
Ik heb een Gilera stalker gekregen en de bedoeling is om er een sprint scooter van te maken, daarom ga ik alle electronika eraf halen ( lichten / klaxon / pinkers etc )
Daarom had ik graag meer info gekregen welke kabels ik nodig heb om de scooter te laten starten zonder of met zo min mogelijk bekabeling.
Vanuit de motorblok vertrekken 2 kabels (zie foto ), 1 kabel voor de bobine, en de andere kabel eindigt met een fiche die word aangesloten op de kabelboom.
De fiche die van het motorblok komt heeft 4 draden; Geel, Grijs, Groen, Blauw.
Na het aansluiten van de fiche aan de kabelboom veranderd de Grijze kabel in een Blauwe met een fijne Grijze lijn.
Hierbij de richtingen waarheen de kabels lopen;
Geel => gaat naar een grijze alminium blokje ( zie foto )
Blauw/Grijs => gaat ook naar het alminium blokje ( zie foto )
Groen => loop naar de fiche van het contact
Blauw => loop naar de zekering dat aan de battery gekoppelt staat.
Nu had ik graag geweten hoe ik de motor kan laten starten liefst zonder de kabel boom, Ik ga ook geen gebruik maken van het contact, ik ga er een stop knopje (van een crosser ) tussen zetten om de motor stil te leggen en een kill switch als extra veiligheid.
MVG
Freaky.