Gilera Stalker start elektrisch niet

Beau-SB

Member
Had een stalker gevonden die er nog redelijk uitzag na aankoop ding uit elkaar gehaald en kwam erachter dat er een scheur in de benzine slang zat en benzine bleef lopen als ik de slang loshaalde van de carb. Ook spruitstuk was versleten van de luchtfilter naar carb maar inmiddels vervangen kheb ook een nieuwe benzine pomp erin gezet carb schoongemaakt etc. Hij liep van te voren gewoon goed alleen niet stationair nu loopt die wel stationair maar kan ik hem elektrisch niet starten alleen met kick en ook dat gaat moeilijk
heb nieuwe bougie erin gedaan nogsteeds niks veranderd, hoe kan het dat ik hem elektrisch niet kan starten?
Post automatically merged:

Edit: Als die loopt heeft hij in het begin de toeren maar niet de trekkracht vanaf ong 10/15kmh trekt die goed tot de 40 waarna die weer ff een klein dipje krijgt daarna door tot 85
 
Advertisement - register to remove this

Hij start nu helemaal niet meer
Dan zou ik toch opnieuw weer de basis zaken controleren zoals:
  • Heb je een goeie vonk?
  • Wordt de bougie nat/vochtig na een paar startpogingen?
  • Heb je volfoende compressie?
na aankoop ding uit elkaar gehaald
Wat heb je allemaal uit elkaar gehaald want als de scooter eerst "goed" liep en hij wil nu ineens niet meer starten is er toch iets misgegaan?
 
Ik ben op dit moment bezig, de bougie vonkt en ook vochtig ik ga nu compressie checken, wat ik heb gedaan is carb schoon gemaakt want zat helemaal vol met rotzooi kheb uitlaat vastgeschroefd want die zat ook los nieuwr accu nieuwe bougie nieuwe olie nieuwe spruitstukken
Nieuwe benzine kraan maar volgens mij klopt daar iets niet want de benzine blijft doorlopen als ik het slangetje uit de carb trek of hoort dat bij 2takt?
Post automatically merged:

Compressie ook niks mis mee
Post automatically merged:

ik zie nu dat er nu opeens helemaal geen benzine meer uit de slang komt ook niet als ik kick
 
Last edited:
Nieuwe benzine kraan maar volgens mij klopt daar iets niet want de benzine blijft doorlopen als ik het slangetje uit de carb trek
Nee dit is niet normaal ook niet bij 2-takt.
Er mag alleen maar een beetje benzine uit het slangetje bij je carburateur komen na elke kick.
Misschien is hierdoor je blok verzopen en start de scooter daarom niet.

ik zie nu dat er nu opeens helemaal geen benzine meer uit de slang komt ook niet als ik kick
Tjonge eerst te veel nu niks meer????
Dit is ook niet goed, geen benzine geen explosies in je cilindertje. ;)
 
Waarschijnlijk werk je kraan op vacuum van de motor , dus als je kickt stroomt de benzine naar je carb. Als je het dunne slangetje van het spruitstuk of carb afhaalt , wat naar het kraantje loopt , en daaraan zuigt moet de benzine uit de benz slang lopen bij je carb. Doet dit het niet is de kraan stuk , doe als je zuigt ook even je tong op het slangetje , zo kun je testen of het slangetje niet lek is . Doet hij het nu wel , is je onderdruk van je motor niet genoeg , kraantje stuk/of de vacuum slang verkeerd aangesloten.
Heb je een handbediende kraan zit deze waarschijnlijk verstopt , of het filter wat aan het kraantje in de tank zit is vuil. Dan dus kraan demonteren en nakijken. Heb je getest gelijk aan de aansluiting aan de tank of bij de carb ? Anders kan ook nog het filter tussen de slang verstopt zitten
 
Waarschijnlijk werk je kraan op vacuum van de motor , dus als je kickt stroomt de benzine naar je carb. Als je het dunne slangetje van het spruitstuk of carb afhaalt , wat naar het kraantje loopt , en daaraan zuigt moet de benzine uit de benz slang lopen bij je carb. Doet dit het niet is de kraan stuk , doe als je zuigt ook even je tong op het slangetje , zo kun je testen of het slangetje niet lek is . Doet hij het nu wel , is je onderdruk van je motor niet genoeg , kraantje stuk/of de vacuum slang verkeerd aangesloten.
Heb je een handbediende kraan zit deze waarschijnlijk verstopt , of het filter wat aan het kraantje in de tank zit is vuil. Dan dus kraan demonteren en nakijken. Heb je getest gelijk aan de aansluiting aan de tank of bij de carb ? Anders kan ook nog het filter tussen de slang verstopt zitten
Bedankt voor je reactie, ik heb de kraan gedemonteerd en het filtertje is niet verstopt en de tank ook niet net het vacuum slangetje van de carb gehaald en er aan gezogen, er kwam nogsteeds geen benzine
 
Back
Top