Gilera stalker probleem

TimFransen

New Member
beste iedereen,

ik heb een Gilera met een probleem, het zit bij de ontsteking/afstelling denk ik.
er komen knallen en soms een steekvlam uit de uitlaat?:grimacing:
het is een 2 takt ik dacht 2 dagen geleden een ander probleem verholpen te hebben, hij kreeg veel te veel lucht en viel weg, nu valt hij weer weg en begint hij rare geluiden te maken en te stotteren en inderdaad knallen en steekvlammen te schieten
ik kan eventueel een filmpje ervan posten. ik heb 2 uitlaten en hij doet dit bij allebei de uitlaten ( een terugloop en 1 normale)
ik wil mijn scooter verkopen en heb eerlijk gezegd geen zin om nog een hele nieuwe ontsteking te kopen of iets belachelijk duurs
weet iemand een oplossing of heeft iemand dit ook eerder meegemaakt?
 
Advertisement - register to remove this

Bougie bekeken ?
Als er een "pareltje" tussen de elektroden zit wil hij ook niet meer goed lopen.
Waar moet dat precies zitten?
Post automatically merged:

Kan zijn dat de scooter te arm loopt, wat is de kleur van je bougie?
image.jpgDit is de kleur maar ik heb niks aan de afstelling gedaan hij deed dit de ene op de andere dag
Post automatically merged:

beste iedereen,

ik heb een Gilera met een probleem, het zit bij de ontsteking/afstelling denk ik.
er komen knallen en soms een steekvlam uit de uitlaat?:grimacing:
het is een 2 takt ik dacht 2 dagen geleden een ander probleem verholpen te hebben, hij kreeg veel te veel lucht en viel weg, nu valt hij weer weg en begint hij rare geluiden te maken en te stotteren en inderdaad knallen en steekvlammen te schieten
ik kan eventueel een filmpje ervan posten. ik heb 2 uitlaten en hij doet dit bij allebei de uitlaten ( een terugloop en 1 normale)
ik wil mijn scooter verkopen en heb eerlijk gezegd geen zin om nog een hele nieuwe ontsteking te kopen of iets belachelijk duurs
weet iemand een oplossing of heeft iemand dit ook eerder meegemaakt?
Ik heb het gevonden, heb wat met de gasnaald gespeeld en nu doet ie het gewoon, bedankt iedereen voor de reacties
 
Last edited:
ik dacht dat ik het probleem opgelost had maar niet dus ik reed er een paar rondjes mee en hij deed weet hetzelfde, dus ik dacht misschien weer wat spelen met de gasnaald, deed hetzelde een rondje rijden en hij begon weer raar te doen en op een gegeven moment startte de scooter niet meer. En ik had gekeken en mijn vlotter sluit volgens mij niet goed af, dus ik een revisie set gekocht voor mijn carburateur en volgens mij doet hij nog steeds hetzelfde. Weet iemand hier een oplossing voor? Ps: ik heb andere sproeiers etc besteld ik had sproeier 72 er in zitten en heb een 17,5 mm carburateur en een 50 cc
 
Back
Top