gilera stalker afstel probleem

paulus-roy

Well-Known Member
hallo,

ik heb een gilera stalker uit 2002.

dit is mijn setup:

laser x pro chroom ontgrensd.
std 50cc cilinder.
std koppeling.
vario ring eruit.
17,5mm dellorto elek chocke.

sproeier die erin zit is 74.

mijn top ligt precies op de 70, gemeten via gps.:mad:

nu is mijn vraag, aan het begint trekt ie niet goed op, en hij komt ook niet in zijn toeren.

komt dat door verkeerde druk en trekveertjes en rolletjes? allemaal std.

en als ik dat beter afstel ligt mijn top dan ook hoger, ik weet mijn uitlaat is meer optrekken maar had me top wle op 75-80 verwacht en sproeier is ook neit echt groot volgens mij?

laat het me alsjeblieft weten, want dan kan ik aanstaande dinsdag beginnen met het verder afstellen, en laat ik de resultaten weten.

mvg roy
 
Advertisement - register to remove this

ik ben nog niet lang op dit forum dus ff alles nog uitvinden.
eerste foto is hoe ik ehm kreeg, die andere nadat ik hem gespoten had.

mvg roy
 

Attachments

  • gilera stalker.jpg
    gilera stalker.jpg
    9 KB · Views: 2
  • P28-11-10_1657.JPG
    P28-11-10_1657.JPG
    1.2 MB · Views: 2
  • P28-11-10_1658.JPG
    P28-11-10_1658.JPG
    1.1 MB · Views: 2
  • P28-11-10_1658[01].JPG
    P28-11-10_1658[01].JPG
    1.1 MB · Views: 2
  • P28-11-10_1658[02].JPG
    P28-11-10_1658[02].JPG
    1.2 MB · Views: 2
Bougie mooi koffiebruin?
Overigens heb je lichtere rolletjes nodig, een richtlijn ligt tussen de 4 en 5 gram, dit kan variëren, dus testen.
Bij een terugloper moeten de trekveertjes over het algemeen ook iets strakker, dus, strakkere trekveertjes kopen.
 
persoonlijk zou ik beginnen met een goeie uitlaat , laser x pro is een vrij lastige uitlaat die IMO niet veel oplevert , een Yasuni R bijv. zal net zo snel gaan alleen VEEL soepeler lopen en ook veel makkelijker af te stellen zijn.

sproeier zal meestal rond 68 a 72 liggen , dus kan zijn dat deze een beetje aan de grote kant is .

70 echte km's is nog niet eens zo gek voor een luchtgekoelde piaggio overigens.

de rollen moeten vaak wel lichten ,en de trekveren zwaarder , de drukveer kan mits in goede staat (dus niet versleten) gewoon gebruikt kunnen worden , deze is al vrij zwaar std.

de standaard rollen zijn niet veel meer dan 5 gram als ik me niet vergis , en die is een vario met grote rollen , de stappen van rollen met een andere uitlaat zijn niet zo groot vaak , dus het kan zijn dat een halve gram per rol lichter al veel kan doen.
 
Back
Top