Gilera stalker 70cc

Lalalala1212

New Member
Dag allemaal

Ik zat er laatst aan te denken om mijn stalker nog wat op te voeren, maar ik weet niet wat voor onderdelen ik er nog onder zou gooien.
Er zit momenteel een DR70 onder, een 17.5 carb en een tecnigas terugloop, en hij gaat ongeveer 90. Ik wil hem sneller laten optrekken want dat doet ie eigenlijk niet al te snel. Wat voor uitlaat en vario zou ik er onder kunnen steken om hem sneller te laten optrekken?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dag allemaal

Ik zat er laatst aan te denken om mijn stalker nog wat op te voeren, maar ik weet niet wat voor onderdelen ik er nog onder zou gooien.
Er zit momenteel een DR70 onder, een 17.5 carb en een tecnigas terugloop, en hij gaat ongeveer 90. Ik wil hem sneller laten optrekken want dat doet ie eigenlijk niet al te snel. Wat voor uitlaat en vario zou ik er onder kunnen steken om hem sneller te laten optrekken?
Een yasuni r een een sport vario (hebo, malossi, naraku)
 
Denk dat je dan beter de cilinder kan laten tunen en een betere bijpassende uitlaat erbij moet gebruiken.

DR70 is niet zo heel hoog getimed.
Een Top performance Trophy zou dan een al iets betere optie zijn.. Is ietsie meer gekieteld als de DR70.

Wil je echt hoger in toeren kom je uit bij een polini corsa cilinder of DR70 RPM getuned, Stage 6 street. misschien een alu stage cilinder met ovale uitlaat poort.. En nog meer is een Top performance due plus 70cc (zit je rond de 12500 - 13000RPM.)
 
Heb je hem verder wel goed afgesteld? Je zou er een multivar in kunnen zetten en dan netjes afstellen. Hij zou wel lekker op moeten trekken met zijn dr70.
Hij trekt heel snel op tot ongeveer 30/u maar daarna valt het vies tegen, hij zit in 2 seconden ongeveer aan de 30 maar daarna heeft ie wel een lange tijd nodig om aan ongeveer 90 te komen, ik heb hem niet HEEL goed afgesteld, want hij loopt stationair wel een beetje hoog, maar dat maakt niet zo heel veel uit toch?
Post automatically merged:

Denk dat je dan beter de cilinder kan laten tunen en een betere bijpassende uitlaat erbij moet gebruiken.

DR70 is niet zo heel hoog getimed.
Een Top performance Trophy zou dan een al iets betere optie zijn.. Is ietsie meer gekieteld als de DR70.

Wil je echt hoger in toeren kom je uit bij een polini corsa cilinder of DR70 RPM getuned, Stage 6 street. misschien een alu stage cilinder met ovale uitlaat poort.. En nog meer is een Top performance due plus 70cc (zit je rond de 12500 - 13000RPM.)
wat zou zo een cilinder tunen etc me ongeveer kosten?
 
ik zou persoonlijk kiezen voor iets van een snellere giet cilinder (denk aan iets van een polini corsa of een due plus) in combinatie met een yasuni r en een 21mm carb, denk dat je dan wel voor een tijdje zoet bent. DR70 is nou eenmaal niet heel erg snel zeker met die trekniegas uitlaat wat je eronder hebt hangen.

tunen heeft geen nut, dat is in mijn ogen geld weggooien op zon dr70. Als ik het zo zie zul je wel even tijd moeten nemen om de boel fatsoenlijk af te stellen dat hij gewoon in 1 keer naar zn top loopt. dip rond de 30 a 40 wijst er zoals anderen al zeggen op dat je overbrenging afgesteld moet worden. standaard drukveer is voor die dr70 sowieso te slap. denk eerder aan een gele icm met de juiste trekveren en de juiste rollen.
 
Eerst beginnen met lichtere rollen.. Een gele veer is misschien niet nodig. Tevens is een drukveer vervangen kutter dan rolletjes.
Misschien een filmpje maken en ons up to date houden. Er zijn hier genoeg mensen die je goed kunnen helpen!
 
ik zou persoonlijk kiezen voor iets van een snellere giet cilinder (denk aan iets van een polini corsa of een due plus) in combinatie met een yasuni r en een 21mm carb, denk dat je dan wel voor een tijdje zoet bent. DR70 is nou eenmaal niet heel erg snel zeker met die trekniegas uitlaat wat je eronder hebt hangen.

tunen heeft geen nut, dat is in mijn ogen geld weggooien op zon dr70. Als ik het zo zie zul je wel even tijd moeten nemen om de boel fatsoenlijk af te stellen dat hij gewoon in 1 keer naar zn top loopt. dip rond de 30 a 40 wijst er zoals anderen al zeggen op dat je overbrenging afgesteld moet worden. standaard drukveer is voor die dr70 sowieso te slap. denk eerder aan een gele icm met de juiste trekveren en de juiste rollen.
Ik zal dan wel eerst idd de rollen etc vervangen, heb vandaag geen tijd gehad om er aan te werken dus ik zal in de loop van de week eens kijken en dan ook de rollen etc vervangen
Post automatically merged:

Eerst beginnen met lichtere rollen.. Een gele veer is misschien niet nodig. Tevens is een drukveer vervangen kutter dan rolletjes.
Misschien een filmpje maken en ons up to date houden. Er zijn hier genoeg mensen die je goed kunnen helpen!
Ja goed idee met dat flimpje, ik zal morgen eens opnemen hoe hij optrekt etc want heb hem goed afgesteld gekregen, en rolletjes etc zijn nou niet het duurste dus ik kan ze allebei makkelijk vervangen haha
 
Kleine update, was het filmpje gaan opnemen en de binnenkant van mijn demper is eraf gevlogen het wordt dus sws al een nieuwe uitlaat, flimpje upload ik vanavond wel!
Edit: link naar filmpje
 
Last edited:
Heb vandaag mijn carter etc opengehaald, en er zit een witte drukveer in. Ik weet niet of dat standaard is ofniet. Ik heb niet naar de rolletjes etc gekeken want kon de variomoer etc niet los krijgen, ga binnenkort wel een slagmoersleutel aanschaffen en dan update ik jullie wel verder!
 
Ik zou eerste proberen iets lichtere rollen te proberen.. Pas op met de krukasmoer want als deze dol gaat heb je een groot probleem. Ik teken meestal met een stift de moer en krukas af zodat ik weet hoe vast hij stond. Zo heb je minder kans om hem dol te draaien.
 
Ik zou eerste proberen iets lichtere rollen te proberen.. Pas op met de krukasmoer want als deze dol gaat heb je een groot probleem. Ik teken meestal met een stift de moer en krukas af zodat ik weet hoe vast hij stond. Zo heb je minder kans om hem dol te draaien.
Dat zal ik dan zeker doen, heb al genoeg problemen met dit ding gehad haha. Ik zal dan wel kijken wat voor rollen erin zitten en lichtere steken eventueel met andere trekveren en een drukveer
 
Update, nieuwe uitlaat is binnen en zit er al op, hij trekt nog sneller op maar de dip is nogsteeds aanwezig. Slagmoersleutel komt als het goed is vrijdag binnen dan kan ik de nieuwe rollen steken en dan update ik verder!
 
Back
Top