Gilera runner word te heet

kaylian

New Member
Ik had een vraagje heb sinds kort een gilera runner gekocht uit 2005 70cc dd had wel wat kleine probleempjes maar die zijn allemaal opgelost, nu heb ik toch een vrij groot probleem wanneer ik een paar km rij is de cilinder veeel te heet brand geur. Hij koelt dus niet. Het koelwater voorin word wel warm dus het kws gaat wel rond zegmaar. Iemand enig idee waar het mis gaat en hoeveel het gaat kosten bijvoorbeeld splitsen van t blok en waterpomp vervangen?
 
Advertisement - register to remove this

Heb je het systeem al eens ontlucht dmv de ontluchtingsnippel op de cilinderkop?

Laat anders het koelsysteem eens leeg lopen en spoel deze goed door met water. Misschien is hrt systeem vervuild van binnen, is je radiateur schoon, zijn de lamellen niet verstopt?
 
Heb je het systeem al eens ontlucht dmv de ontluchtingsnippel op de cilinderkop?

Laat anders het koelsysteem eens leeg lopen en spoel deze goed door met water. Misschien is hrt systeem vervuild van binnen, is je radiateur schoon, zijn de lamellen niet verstopt?
Bedankt voor je reactie, het systeem is gister ontlucht. De andere 3 dingen ga ik vandaag proberen!
 
Als de cilinder heet wordt, moet de radiator ook heet worden en niet warm.
Doet hij dit niet is de stroming (het debiet) van het koelwater/koelvloeitor onvoldoende.

Dus:
  • te weinig koelvloeistof in het systeem.
  • lucht is het systeem.
  • verstopping in het systeem of knik in een slang.
  • waterpomp brengt niet voldoende debiet.
  • thermostaat gaat niet of onvoldoende open.
Of een combinatie van bovenstaande zaken.
 
Back
Top