Gilera Runner start niet meer

Hallo gasten,

Ik heb gister mijn inlaatspruitstuk vervangen en goed mijn carb schoongemaakt (nieuwe pakkingen, nieuwe gasveer enz).

Ging vandaag rijden en na 10 minuten deed mijn gashendel raar met een heel klein beetje gas ging die al volgas, nadat ik het gas los liet viel die gelijk uit en rolde die rustig uit niks blokkeerde.

Ik kicken en voelde nog druk uit de uitlaat komen en had nog genoeg compressie (vastloper kan het dus niet zijn)

Ook had die een goede temperatuur.

Wat ik dus hoorde van maten is dat de bougie vet geslagen kan zijn waardoor die nu niet meer start.

Hier heb ik een paar foto’s van de bougie en kop van cc betreft een dr70cc219CF4E6-95D7-49A1-AE31-5E4D3592EF6E.jpeg256F7642-3AFF-4E47-AAF3-9A00D8BF172B.jpeg6A211CB4-B843-4717-BDEE-7FB4976E486D.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

De bougie ziet er niet vet uit, lijkt eerder dat de scooter te arm loopt. (grijze kleur)
Dus, als de bougie in orde is, lijkt het eerder op een lucht lek (valse lucht).
Verder als dit een foto is direct naar een aantal startpogingen, krijgt de cilinder geen/te weinig brandstof want zo te zien is hij kurkdroog.

Ik veronderstel dat de bougie wel vonkt???
 
Blijft misschien je gaskabel niet ergen hangen, waardoor die niet terug veert. En de gaskabel stelschroef bij de carburateur eerst helemaal indraaien en dan proberen te starten en als die dan aanslaat en de motor loopt dus een stukje rijden en daarna de stelschroef uitdraaien tot die geen gas geeft maar wel wat hoger in touren draait. Let wel op de oliepomp indicatie trouwens als je ook de stelschroef aan de gashandel later ook nog eens afstel.
 
Back
Top