Gilera Runner Start niet meer

Kevin.no

New Member
Hallo iedereen ,


Ik heb onlangs mijn Gilera runner binnengedaan bij een scooterzaak om hem volledig te reviseren.
Ik ben er daarna enkele honderd kilometers mee gaan rijden , maar toen ik na school thuis kwam viel hij plots uit.
Hij starten niet meer toen ik s'morgens terug naar school wou vertrekken starten hij direct. ( onderweg naar school reed hij heel slecht )
Toen ik op school terug naar huis wou vertrekken deed hij niks meer.

Ik heb onlangs een andere ontsteking/bougie geprobeerd ondanks hij wel vonkt : geen resultaat
Ik heb gecontroleerd op compressie bij het kicken : nog altijd even veel als voorheen
Ik heb gecontroleerd of hij bezine krijgt en dat is ook in orde.

Heeft iemand ook een gelijkaardig probleem gehad?
Alvast bedankt , Kevin
 
Advertisement - register to remove this

Hoi Kevin, ben in het bezit van ook een Gilera en heb nog steeds dat gelijkwaardige probleem.
Intussen de draadboom wat gewijzigd en kwam een flink aantal fouten tegen, heb deze hoop ik weer goed verholpen.
Heb mijn accu er uit gelaten en krijg wel compressie tijdens het kickstarten en de CDI-unit was wel aanvervanging toe,
maar de bougie vonkt in ieder geval wel. Had intussen de carburateur schoongemaakt en een wat kleinere sproeier in gezet.

Plus de luchtfilter erop gezet en de foam die er in zit goed geplaatst, die kan soms ook verschuiven namelijk...
 
Bij mij zitten er ook wat fouten in de kabelboom , maar denk niet dat het daar aan ligt... aangezien hij eerst wel top liep.
Ook was hij goed afgesteld.
Hij vonkt bij mij ook gewoon perfect denk dat het misschien het tijdstip waarop hij vonkt verkeerd staat , maar snap niet hoe dit zo plots mogelijk is.
Ik heb momenteel de luchtfilter er is afgehaald , maar een verschoven foam lijkt me toch niet een reden dat hij totaal niet start of zie ik dat verkeerd?
 
Inderdaad, maar in mijn geval was de totale luchtfilter eraf en liep die met een stuk grotere sproeier in de carburateur...
Toen ik de luchtfilter uit nieuwsgierigheid had open gemaakt zag ik dat het stukje foam verschoven was. En waarschijnlijk zit je niet
te wachten op een vervelende korrel(tjes) zand die uiteindelijk de cilinder aan groot helpt :confused:


Wel vreemd na de revisatie dat de Gilera er mee stopte... Die van mij reed ook wel maar opeens stopte die en viel uit en toen ik het weer
aankickte starte die wel maar viel na het gasgeven direct uit. Toen weer starten en precies weer uitvallen bij het op toeren brengen.
Toen was ik naar een tankstation gelopen om wat benzine bij te tanken en daarna starte die helemaal niet meer...
Ben nu nog steeds aan het zoeken naar de oorzaak :rolleyes:


Dus de bougie vonkt en je hebt de carburateur en luchtfilter gecheckt. Zou het helaas dan niet echt weten aangezien ik zelf ook zoekende ben.
 
Back
Top