Hallo,
ik heb afgelopen week mijn blok laten reviseren. Hierbij zijn de krukaslagers, keerringen, alle pakkingen en de waterpomp vervangen. Nu heb ik een probleem, namelijk: heb gister het blok er onder gelegd. Alles is in orde en correct gemonteerd. Heb een klein testrondje gemaakt, hij reed vrij goed alleen na een minuutje of 5 bouwde de scooter in toeren af en viel hij langzaam uit. Sindsdien is het me niet meer gelukt om hem te starten.
de volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Grotere sproeier ingezet (van 60 naar 64)
- proberen te starten zonder luchtfilter
- proberen te starten met hand op de carb. (luchtfiltergat)
- benzine rechtstreeks in de kop gooien d.m.v. het in het bougiegat te gooien.
- bougie vervangen
- remreiniger in de carb. gespoten en proberen te starten.
- vacuüm slang nagekeken.
- kijken of de gasschuif goed gemonteerd zat
de bougie vonkt goed. Ook is de bougie nat als ik hem er uit draai.
Heel af en toe start de scooter als ik gas geef tijdens het kicken, alleen valt hij dan na een paar seconden weer meteen uit. Als ik geen gas geef tijdens het kicken start hij helemaal niet.
Het gaat om een Gilera runner SP nieuw model uit 2008 met een origineel motorblok
Zou iemand me hiermee kunnen helpen?
ik heb afgelopen week mijn blok laten reviseren. Hierbij zijn de krukaslagers, keerringen, alle pakkingen en de waterpomp vervangen. Nu heb ik een probleem, namelijk: heb gister het blok er onder gelegd. Alles is in orde en correct gemonteerd. Heb een klein testrondje gemaakt, hij reed vrij goed alleen na een minuutje of 5 bouwde de scooter in toeren af en viel hij langzaam uit. Sindsdien is het me niet meer gelukt om hem te starten.
de volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Grotere sproeier ingezet (van 60 naar 64)
- proberen te starten zonder luchtfilter
- proberen te starten met hand op de carb. (luchtfiltergat)
- benzine rechtstreeks in de kop gooien d.m.v. het in het bougiegat te gooien.
- bougie vervangen
- remreiniger in de carb. gespoten en proberen te starten.
- vacuüm slang nagekeken.
- kijken of de gasschuif goed gemonteerd zat
de bougie vonkt goed. Ook is de bougie nat als ik hem er uit draai.
Heel af en toe start de scooter als ik gas geef tijdens het kicken, alleen valt hij dan na een paar seconden weer meteen uit. Als ik geen gas geef tijdens het kicken start hij helemaal niet.
Het gaat om een Gilera runner SP nieuw model uit 2008 met een origineel motorblok
Zou iemand me hiermee kunnen helpen?