Gilera runner start moeilijk

cosanostra

Well-Known Member
Mijn runner start de laatste tijd extreem moeilijk. Hij heeft het altijd goed gedaan, 1 keer kicken was starten.

Nu reed ik laatst van school naar huis en merkte ik dat wanneer ik gas los liet en langamer begon te rijden, de moter lagzaam begon af te slaan, dus heb ik bij stoplichten steeds een beetje gas bij gegeven, zodat hij niet uit viel.

Toen ik thuis aan kwam, liet ik hem verder stationair lopen en toen viel die langzaam uit en kreeg ik hem niet meer gestart. Nieuwe bougie gekocht, en kreeg hem weer direct gestart. Even stationair laten lopen en gaan rijden. Daarna uitgezet en weer proberen te starten en WEER kreeg ik hem niet gestart.

Het rare is, als ik de scooter een paar uur laat staan en dan ga kicken, dat ik hem wel aan krijg, maar op het moment dat ik er ff mee rij en dan opnieuw probeer te starten, ik de scooter niet meer aan de praat krijg.

Lijkt wel of ik elke dag 1 kans krijg om hem aan te kicken, de eerste kick lijkt het namelijk net of hij aan gaat (soms lukt het, soms niet), als ik daarna nog een keer kick hoor ik dat het niet meer gaat lukken....

Waar kan dit in godsnaam aan liggen??? Iemand enig idee??
 
Advertisement - register to remove this

en draai als je hem niet meer gestart krijgt de bougie er eens uit en bekijk die eens.
als die nat is proper maken en een keer kicken met bougie eruit en terug plaatsen en nog is proberen.
 
Nog geen oplossing gevonden

Je kan het checken, maar het lijkt me niet de meest voor de handliggende oplossing

Heb hem inmiddels weg gebracht naar een monteur. Ik kon hem volgende dag ophalen, hij zij dat hij bougie had vervangen, choke en cabu had schoon gemaakt. Ik loop naar buiten, start ie nog niet. Ik weer terug, zegt hij 'ja, dit is inderdaad niet goed', het is denk ik iets met de electra (met de DSI of ziets, iets met 3 letters) dus hij gaat er weer naar kijken,

Wat kan dit nou zijn?? Echt lastig allemaal. Als de runner ff stil staat voor een dagje dan start hij wel, maar ff gereden en uitgezet dan krijg je hem niet meer aan de praat, echt vreemd 8P
 
Back
Top