Gilera runner rst achterwiel

H

Huugje14

Guest
Beste allen,

ik heb een gilera runner rst(nieuwe type dus)
(dr70cc, 17.5mm carb etc)

Maargoed dat doet er verder niet echt toe. Mijn vraag is waarom mijn achterwiel zo scheef staat? Ik heb al een keer mijn subframe eronderuit gehad(dat is 1 lange moer er helemaal doorheen en daar had ik een andere doorheen gedaan en dat lukte dus ik neem aan dat die dan recht moet zijn).

Onlangs een fournales achterveer gemonteerd maar nog steeds staat ze enorm scheef!

Ik rij er al dik 14k klm mee rond maar ik zie het toch liever recht(heel veel vervangen en opgeknapt deze zomer).

Iemand enig idee? Ik heb al veel gegoogld maar dat ging vooral over de oude en niet echt een concrete uitleg.

Help me :D!

alvast bedank, Hugo-Jan
 
Advertisement - register to remove this

Staat heel je motorblok scheef? Is het duidelijk te zien? Zo ja, zou het misschien verduidelijken als je er een foto van maakt..
 
Ja vrij regelmatig. Ok en hoe kan ik die lagers vervangen of is dat niet zelf te doen?

bij voorbaat dank!
 
Het is zelf te doen, maar kijk eens eerst of je wiel niet los staat :p
Haal je achterwiel er eens af en draai aan je koppeling, dan kan je zien of het wel degelijk aan je achteras of bloklager ligt.
 
En hoe kan ik dat dus zien? Dus ik haal me uitlaat eraf, mijn achterwiel en me carterkap en dan draai ik aan me koppeling en wat moet ik dan zien?
 
achter je koppeling zit een deksel,die loshalen (let op er komt olie uit )
en dan goed kijken
=http://forum.scooterforum.net/forum/f66/4-race-zipjes-198536/&docid=HPAMaC1eWW5lqM&w=720&h=540&ei=Del0Trb2LMvu-gbD0tzUDA&zoom=1&iact=rc&dur=489&page=5&tbnh=153&tbnw=204&start=129&ndsp=32&ved=1t:429,r:14,s:129&tx=55&ty=66
 
Last edited by a moderator:
maar dan moet ik mijn koppeling er dus ook afhalen en vervolgens dat deksel daar weer achter, en die olie? daarna weer bijvullen neem ik aan maar hoe? En wat zou ik dan moeten constateren want het is wel mijn dagelijkse vervoer naar school....
 
Is echt de enige oplossing het wiel eraf halen? Of de koppeling? Want ik heb geen koppelingsleutel en ik doe de bouten van mijn wiel met de hand en eentje is aan de dolle kant aan het worden... Maar als er echt niks anders opzit moet dat maar? Maar iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Ik dacht zelf aan lagers? Ding heeft al 25xxx gelopen (denk ik 14k op teller)
 
ik heb ooit die pen die dwars door me subframe gaat eruit gehaald en vervangen. Maar die was recht dus dat is het denk ik niet? hoe kan iok me frame checken en kan het niet me as zijn of lagers?
 
Probeer je achterwiel eens van de grond te laten draaien, en check je as op 'merkbare' speling. Als je wiel draait en dat zwenkt niet uit dan zal je as of lagers nog wel goed zijn. Als dat zo is moet je idd je subframe en bloklagers eens nakijken.
 
Even om precies te zijn(sorry hoor).

Ik heb nu me carterkap eraf en moet nu aan het wiel draaien en mijn as moet gewoon recht blijven thats it?
 
De scooter laten nakijken. Mijn assen zijn volgens (leertouwer te soest) nog recht en de lagers zijn ook in orde. Het wiel is strak aangedraaid. Wat o wat kan het toch zijn!
 
Back
Top