Gilera Runner pogialli piepend/fluitend geluid

Zip420

New Member
Hoi, sinds kort maakt mijn Runner uit 2003 een raar fluitend geluid vanuit het motorblok. De scooter heeft 7300 km gelopen, varioring en uitlaatprop zijn eruit. Voor de rest is de scooter compleet origineel. De prestaties zijn niet minder geworden. De piep is heel hoog.

Het geluid komt pas voor zodra ik 1x gas heb gegeven. Als ik de scooter gewoon stationair laat lopen is er niks te horen. Ik dacht zelf eerst aan de krukas of waterpomp lagers, maar die zouden stationair dan ook hoorbaar zijn lijkt me. Ik kan niet zeker zeggen van welke kant het geluid komt komt, maar het klinkt vanaf de carterkapkant te komen.

Vertanding is ook niet de boosdoener, als ik mijn rem inhoud blijft het geluid voorkomen.

Soms valt het geluid heel even helemaal weg, en daarna komt het direct weer terug.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak van dit geluid kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Dan kan het nogsteeds je vertanding zijn toch....
Maar zou even je carterkap eraf halen en dan vsnaar er ff af halen. Dan luisteren of je het nog hoort, zoja dan zit het ergens aan de variokant en anders je koppeling oid
 
Dan kan het nogsteeds je vertanding zijn toch....
Maar zou even je carterkap eraf halen en dan vsnaar er ff af halen. Dan luisteren of je het nog hoort, zoja dan zit het ergens aan de variokant en anders je koppeling oid
Geluid blijft, dan blijven aan de lagers nog over of niet? Heeft maar 7k gelopen dus zou wel bijzonder zijn
 
Heb je de scooter zelf nieuw gekocht? Een nieuwe teller of km kabel loskoppelen is natuurlijk zo gebeurt en dan loopt de stand ook niet op. Maar opzich zou het best kunnen dat er te weinig vertandingsolie in zit ofzo
 
Heb je de scooter zelf nieuw gekocht? Een nieuwe teller of km kabel loskoppelen is natuurlijk zo gebeurt en dan loopt de stand ook niet op. Maar opzich zou het best kunnen dat er te weinig vertandingsolie in zit ofzo
Opgehaald uit Duitsland en ingevoerd, is echt nog in nette staat. Originele banden nog en alles origineel. Weet zeker dat km stand klopt. Vertandingsolie is het niet heb hem gestart zonder snaar en geluid blijft. Is een heel zacht geluid maar wil niet dat er iets kapot loopt wat ik kan voorkomen.
 
Wil niks zeggen maar dat maakt verder ook weinig uit. Laten we van die 7k km uitgaan. Kun je een filmpje maken waar het geluid te horen is?
En anders ff op easyparts de tekening van je overbrenging erbij pakken en ff uit elkaar draaien en kijken of het allemaal goed in elkaar zit.
Als je uit de buurt komt mag je ook langskomen dan kijk ik ff mee
 
Back
Top