Gilera runner - Malossi cilinder?

angerb0y

Well-Known Member
Heyyy mensen het is nou ongeveer iets meer dan een week geleden dat ik mijn nieuwe runner heb gekocht :), hij rijdt geweldig! alleen beetje sloom :(. er staat nu al 600 km op. nou heeft mn pa een malossi cilinder (met zuiger etc) thuis liggen die maar 1 maandje is gebruikt, dus zo goed als nieuw :). geen schade etc. ik weet alleen niet of het 50 cc of 70 cc is ofzo:p ik ben niet zon ster met scooterparts. Nou is mijn vraag. stel ik ga em er over een paar weken in laten zetten, wat heb ik dan nog meer nodig om hem lekker te laten lopen?? mn pa zegt alleen een nieuwe uitlaat en rolletjes ( hij heeft er ook niet zoveel verstand van). en is het wel slim om zon clinder in een runner te zetten? .en zou iemand een schatting kunnen maken van hoe hard hij ongeveer zou lopen nadat ik die cilinder, uitlaat erop heb gezet en de vario eruit + afgesteld? ( dat laat ik dan allemaal door een dealer doen die er verstand van heeft) :).. Nog tips? of advies? hartstikke bedankt alvast!!! :D:D:D
 
Advertisement - register to remove this

een ontgrenste runner loopt al mooi lekker, dus ik snap niet waarom je nu al met een cilinder ligt te doen, terwijl je je runner nog niet eens ontgrenst hebt. leer eerst die maar een keer af te stellen dat hij mooi loopt, anders word het met die nieuwe cilinder helemaal een ramp....
 
hmmmm ja das waar. maar weetje wat het is mn pa heeft die cilinder tog liggen dus zou het zonden zijn als ik er niks mee zou doen :). en dat afstellen laat ik wel doen door mensen die er veel verstand van hebben. maar ik ga hem wel gewoon eerst ontgrenzen etc. hoeveel zou dat kosten als ik dat bij een andere dealer laat doen ? ( mijn eigen dealer wilt het niet doen)
 
ja ook omdat de garantie vervalt en volgens hun is het heel slecht voor je scooter en veiligheid. ik vroeg hun over het ontgrenzen van mn scooter en vario ring eruit halen en ze zeiden: jaa blah blah is heel slecht want dan gaat alles verrot blahblah. maar het is meer een zaakje opgericht door een stelletje. het is geen grote zaak alleen 1 man en 1 vrouw dus ja ik weet het ook niet :S :(
 
jaa precies, alleen ik heb mijn scooter daar gekocht etc. doen andere dealers dan niet moeilijk als ik hun vraag om wat aan mijn scooter te doen? ( ik betaal natuurlijk wel)
 
dan hebben ze in ieder geval geen verstand van scooters een ontgrenste scooter is sneller, heeft minder slijtage en je komt langer toe met je benzine. (als je netjes rijd)
zeker als je de ring eruit haalt wand dan draait hij veel minder toeren en dus veel zuiniger.

ik weet niet hoe het zit ivm garantie enzo maar als je er zelf aan gaat zitten prutser vervalt je garantie... je had eigenlijk een nette 2de hands moeten zoeken die al ontgrenst was. had je in ieder geval een scooter waar je mocht aan sleutelen.
 
jaa inderdaad ik heb 1 jaar garantie en opvoeren = garantie vervalt. maakt niet uit wie het doet. maarja ik kan goed rijden en gilera runners zijn goede scooters dus ik denk dat die 1 jaar garantie ook niet super veel uitmaakt of heb ik daar 100% ongelijk in ? :p en ja zelf doen.. kijk mn scooter is echt gloednieuw en ik heb totaal geen verstand van sleutelen aan scooters dus ik laat het liever doen (L)
 
Last edited:
Als je valt moet je dat toch uit eigen zak betalen, garantie of niet. Voor ongelukken geldt hetzelfde.

Gewoon naar een andere dealer brengen die kan dat voor een paar tientjes voor je ontgrenzen, dan trek je een stuk sneller op en is je top ook behoorlijk wat hoger. Zoals al gezegd
 
Verder, niet alles waar Malossi op staat is meteen snel. Zou sowieso eerst eens uitzoeken wat het voor cilinder is. Of het 50 of 70cc is kun je zo opmeten. Is het gat +/-47mm is het een 70cc cilinder, is het gat kleiner is het een 50cc.
 
oke hartstikke bedankt mensen :D, ik zal hem van de week als ik bij mijn vader thuis ben even opmeten :) . ik ga morgen ff bellen voor 1e service beurtje bij mijn eigen dealer. en dan na ff kijken 800 km ofzo ga ik naar een dealer toe om hem te ontgrenzen denk ik :D (L)
 
Back
Top