gilera runner loopt niet meer.

Raster015

Well-Known Member
hallo,
ik zat laatst op de scooter en toen werd ik gebeld.ikzette mn scooter uit en nam op. toen ik klaar was starte ik mijn scooter weer, maar ik hoorde gelijk al dat hij een raar geluid maakte en als ik wegtrok ging dat opeens een heel stuk langzamer, wat raar is met 70cc. eenmaal thuis zet ik hem uit en krijg ik hem niet meer aan.

ik heb gekeken naar mijn bougi die was niet mooi koffiebruin zoals het hoort maar aan een verotte zwarte kant. nu heb ik een nieuwe bougi en hij start nog niet. ik snap het niet meer.

ik heb airsal70cc, std carb17,5mm, sproeiermaat80,witte druk- en trekveertjes met een yasuni Z.

ik hoop dat iemand me kan helpen
 
Advertisement - register to remove this

ff luchtfilter nakijken of je lucht toevoer
als hij eerst goed reed en later niet meer duid die zwarte bougie op veel enzine weing lucht mischien?
Of heb je soms 2 takt getankt :p
 
Last edited:
hijh is nooit goed afgesteld geweest en dat wist ik altijd al en was ook dom dat ik niet de tijd nam om hem goed af te stellen. maar ik zal toch geen warmloper hebben gehad? want dan had ik niet meer naar huis kunnen rijden, toch?
 
Niet hatelijk bedoelt of wat dan ook, maar als je niet weet waar je het over hebt, houd dan gewoon je mond. ;)

Zwarte bougie is idd teveel benzine, of te weinig lucht.
Jij hebt altijd commentaar he, volgens mij kan jij beter ff je mond dichthouden. Als je niet weet waar je over praat en alleen commentaar levert moet je je mond houden, met je grote bek van je.
 
Dan wordt je cilinder & zuiger veels te heet, dan zet alles te veel uit.
Dan meestal schuurt je zuiger langs je cillinderwand, en dit kan erge gevolgen hebben.
Als hij te heet word en teveel uit zet zelfs een VASTLOPER tot gevolg.
Dan plakt de zuiger gewoon aan de cillinderwand vast.

Ook is je zuiger gewoon *verbrand* en hebben je zuiger en cillinderwand allemaal verkleuringen en vegen bij een warmloper.

Bij sommige warmlopers kun je gewoon door rijden even later, sommige moeten echter de zuiger vervangen worden, en bij sommige moet zelfs de cillinder gehoond worden.
Bij een VASTLOPER moet dit zowieso ALLEMAAL.
 
Dan wordt je cilinder & zuiger veels te heet, dan zet alles te veel uit.
Dan meestal schuurt je zuiger langs je cillinderwand, en dit kan erge gevolgen hebben.
Als hij te heet word en teveel uit zet zelfs een VASTLOPER tot gevolg.
Dan plakt de zuiger gewoon aan de cillinderwand vast.

Ook is je zuiger gewoon *verbrand* en hebben je zuiger en cillinderwand allemaal verkleuringen en vegen bij een warmloper.

Bij sommige warmlopers kun je gewoon door rijden even later, sommige moeten echter de zuiger vervangen worden, en bij sommige moet zelfs de cillinder gehoond worden.
Bij een VASTLOPER moet dit zowieso ALLEMAAL.
saah jij hebt verstand, thanks man
 
Back
Top