Gilera Runner houdt in tijdens optrek van stilstand.

Hi,

Ik heb een Gilera Runner SP 50 uit het bouwjaar 2012. Hij loopt 84 km/p

Niet originelen onderdelen
-
SITO Plus uitlaat (prop eruit)
-
Gele malossi trekveren
- Origineel Drukveer

Probleem
Als ik optrek van stilstand schiet die gelijk door naar 7xxx touren en blijft dan ongeveer 3-4 secondes hangen voordat die verder loopt naar de 9xxx touren. Als ik hem helemaal koud start schiet die wel beter door dus van 7 naar 8 en dan naar 9000 touren. Ik heb de cartercap eraf gehaald om te kijken naar de drukveer en de tandriem. De tandriem begint al een beetje te slijten en de drukveer is heel slap ik kan hem met 2 vingers indrukken (misschien dat het daar aan ligt?).


Krukas
Ook heb ik een filmpje gemaakt van de krukas en volgens mij zit daar een beetje speling in. Ik weet niet zeker of dat hoort misschien jullie wel of misschien is die krom?

Hier het filmpje


Dankjewel voor de hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Bij een sito plus uitlaat moet je normaal gesproken ook de rolletjes iets lichter nemen als normaal.. En zoals je zelf al zegd.. Als de drukveer te slap is krijg je inderdaad rare hangers kwa toeren verloop..
Kijk ook even na of dat de vario gewichten niet versleten zijn..
 
Bij een sito plus uitlaat moet je normaal gesproken ook de rolletjes iets lichter nemen als normaal.. En zoals je zelf al zegd.. Als de drukveer te slap is krijg je inderdaad rare hangers kwa toeren verloop..
Kijk ook even na of dat de vario gewichten niet versleten zijn..
Hi bedankt voor antwoord!

Ik heb de vario gewichten een maandje terug vervangen 5,5 gram, Maar heb jij ook wat te zeggen over het filmpje wat ik in de post heb gezet? misschien krom??
 
Zo'n slingertje zie je wel vaker en hoeft niet perse een probleem te zijn. Het kan een krom uiteinde van de krukas zijn terwijl lagers nog gewoon goed zijn.
En al is het niet ideaal maar kan een standaard scootertje daar in principe nog jaren mee rondrijden.

Ik zou de vario demonteren en dan aan de krukas voelen of er speling is, als wat je op het filmpje ziet speling in lager zou zijn is dat 100% zeker voelbaar.
En zou ook zeker hoorbaar zijn bij draaiende motor.

Indien je toch gaat/moet reviseren zul je ook krukas moeten vervangen om die slinger weg te krijgen.
 
Zo'n slingertje zie je wel vaker en hoeft niet perse een probleem te zijn. Het kan een krom uiteinde van de krukas zijn terwijl lagers nog gewoon goed zijn.
En al is het niet ideaal maar kan een standaard scootertje daar in principe nog jaren mee rondrijden.

Ik zou de vario demonteren en dan aan de krukas voelen of er speling is, als wat je op het filmpje ziet speling in lager zou zijn is dat 100% zeker voelbaar.
En zou ook zeker hoorbaar zijn bij draaiende motor.

Indien je toch gaat/moet reviseren zul je ook krukas moeten vervangen om die slinger weg te krijgen.

Naja, Ik ga eerst kijken of er verandering is als ik de drukveer en tandriem vervang of dan de optrek soepeler is en niet blijft hangen bij 7000 maar doortrekt want kan nu mijn drukveer met twee vingers indrukken en das niet goed
 
Raad ook aan nooit de scooter zo te starten met de bendix los in het carter.. Normaal gesproken krijgt dat ding support in de carterkap.. Om het dan zo elektrische te starten is vragen om dat er dingen kapot gaan..
 
Back
Top