Gilera Runner FXR 180 vario

TolgaT

Well-Known Member
Ik zit met een probleem.

Bij elk andere Runner 180 die ik heb gereden, voelde ik gewoon dat de snaar van 0 begon, dus helemaal onderin kwam, en meteen naar boven kwam en goed wegtrok.

Nou is het bij mij zo dat ik het bekende v-snaar-breder-dan-glijbus dip heb, wat dus ook met strakkere trekveertjes niet weg te werken is.

Ik kan niet shimmen en ook geen langere glijbus nemen, anders past mijn halfpoulie etc er niet op.

Sowieso begint de snaar niet helemaal onderin, omdat de vario een soort knik heeft in het begin, maar toch horen ze goed weg te trekken.

Mijne daarentegen begin nog hoger dan de knik.
Hierbij foto's die ik gistere gemaakt heb tijdens het demonteren, zo zien jullie ook waar de snaar begint en zo laat ik zien dat het lijkt alsof alles gewoon standaard is.

FOTO'S:

Stap 1, complete aanzicht van overbrenging:

IMAG0335.jpg


Stap 2, krukasmoer eraf:

IMAG0336.jpg


Stap 3, opvulring en kickstartster eraf:

IMAG0337.jpg


Stap 4, opvulring en halfpoulie eraf:

IMAG0340.jpg


IMAG0339.jpg


IMAG0338.jpg


Hier zie je duidelijk waar de v-snaar begint, na de rode streep.

Stap 5, opvulring eraf, v-snaar op de glijbus:

IMAG0341.jpg


Stap 6, v-snaar van de glijbus:

IMAG0342.jpg


Hier zie ook duidelijk waar de snaar begint en niet helemaal onderin komt, als het chrome gedeelte begint dus.

IMAG0344.jpg




Stap 7, vario eraf:

IMAG0345.jpg


IMAG0346.jpg


IMAG0347.jpg


IMAG0348.jpg


IMAG0352.jpg



Stap 8, een variateurloze krukas, achter het oliepomptandwieltje en snaartje:

IMAG0351.jpg



IMAG0357.jpg


Glijbus op de krukas.


Stap 9, alles op een rijd van rechts naar links gedemonteerd:

IMAG0354.jpg
 
Advertisement - register to remove this

het kan zijn dat het niet uitmaakt hoor maar ik vind bij stap 4 dat de snaar en nogal losjes bijligt? of zit ik nu te dromen?

ik zou er trouwens zeer zuinig op zijn zeker als je in NL woont ;) je wil niet weten hoeveel bontkraagjes moeite zullen doen voor hem te jatten.
 
Bij stap 3 zit hij gewoon strak en daar gaat het om.

Bij stap 4 had ik de snaar een beetje omhoog gezet zodat ik deze makkelijker kon eraf halen ;)

Ik woon in Amsterdam West, heb deze motorrunner al bijna een jaar.

Woon gelukkig niet in zo een achterbuurt, best nette wijk, maar een wijk verderop daarentegen..

Alam + diefstalverzekering (Y)

Heb deze Runner persoonlijk uit Duitsland, Senden, geïmporteerd van een 70 jaar oude meneer.

Kocht hem met 6900 km op de teller.

HPIM2623.jpg
 
snaar

Hoi, ligt de snaar ook helemaal boven aan in de achter pouli , en niet als je aan de vario draait dat ie al naar beneden gaat .
 
Hej,

Mooie motor man, echte netjes. Wel goed oppassen, die van mij is ook al bijna een keer gestolen. Ik hbe ook alarm, en All Risk. Mijn motor trekt meteen naar zn top. Ik weet niet hoe ik jou probleem op kan lossen maar ik hoop dat andere members je kunnen helpen. Succes
 
Dankjewel.

Na de 20 trekt hij ook perfect gewoon.

En dit ligt niet aan de trekveertjes.

Malossi groen was te slap en blauw ook.

Heb alleen nog rood over.
Vraag me alleen af hoe ik die dingen erin krijg, ze zijn abnormaal strak.
 
Hej,

Ik heb in mijn motor zwarte van malossi, die zijn ook echt moeilijk te plaatsen. Ik doe altijd de veertje er aan 1 kant erin en om die andere kant van de veer, doe ik een veter, en die trek ik dan heel hard aan, en dan een beetje in die gat mikken en met een ttang erin duwen. Succes
 
Zwarte?

Wat is jouw setup dan?

En jullie kunnen het altijd met veters maar die knapt altijd bij mij.
Heb zo een verentrekker en plaats de koppeling in de bankschroef, geloof mij, toen ik de groene eruit haalde voor de blauwe, gingen 2 groene veertjes gewoon kapot :p
 
Waarom heb jij dan abnormaal strakke veertjes?

Dacht dat die zwarte wel waren voor high end setups met expansie pijpjes.

Je maakt geen overtoeren van 0-20?

Ik ga na dit probleem ook het een en ander bestellen op tuning gebied, de rode malossi veertjes komen er dus zeker in mijn standaard koppeling :)

Bevalt je malossi variateur goed?
 
Ja man, die malossi variateur is wel verschillend dan die originele. Maar zoveel verschil is het eigenlijk niet. 180ers trekken altijd wel hard op dus het maakt eigenlijk niet uit of je malossi of orig hebt. Maar ja. En hij maakt wel een beetje overtoeren van 0-15km/u
 
Back
Top