Gilera runner Cilinder c36 2005

cvt18

Well-Known Member
Hallo mensen...

Ik heb mijn Gilera runner net gereviseerd.
Heb er net een nieuwe carter opgezet en alle lagers en keringen vervangen inclusief een nieuwe krukas...

Nu is het tijd gekomen voor een andere cilinder..
Welke cilinder raden jullie me aan"?

Ik wil er dagelijks op rijden dus zal er een moeten zijn die slijtvast is..
Ik wil ook graag dat de cilinder een hoge koppel levert en snel weg trekt...

Setup:

Top performance 70cc
Dell ortho 19mm
Sproeier 96
Malossi rode drukveer.
Malossi trekveertjes (zwart)
Gianelli silencer uitlaat.
Orgineel luchtfilter in verband met geluidsoverlast binnenstad.
Polini evo 2 krukas.
Variateur van malossi( 5,2 gram rolletjes) <<<< variateur word vervangen in verband met nieuwe krukas .... dit word Polini speed control...

Wil graag jullie mening hierover...

Mvg,
Cemo
 
Advertisement - register to remove this

die vario zou ik houden, of hij daar sneller mee gaat optrekken betwijfel ik. verder zou je als je het blok helemaal gereviseerd hebt waarom heb je er toen niet meteen nieuwe cilinder opgezet?

als je cilinder wild die slijtvast is zou ik een gietijzeren nemen.
 
je bedoeld toch niet die met 9rollen? heb er zelf nog geen ervaring mee maar dacht dat sommigen betere ervaringen hadden met andere vario's, welke weet ik niet meteen.
rijd zelf met een P1 (oud type) en die doet het eigenlijk iets beter dan de originele en dat is dan maar enkel op gevoel.

dat je vsnaar slipt kan ook aan andere dingen liggen bv een iets te grote snaar.
je hebt waarschijnlijk tijdens het reviseren er nieuwe snaar er in gestoken? vergelijk die is of vervang die eens met de oude. wie weet is je probleem opgelost.
 
Ik heb er idd een nieuwe v-snaar ingestoken en ik ben bij de dealer geweest en heb nog is een orginele gehaald voor mijn runner maar die blijkt ook te groot te zijn dus dan zal het probleem wel bij de vario liggen want ik heb een topic gehad en daar werd er gezegt dat er op mijn krukas niet alle vario's op passen..
EN op de handleiding staan 2 types vario's voor deze krukas dan is de polini speed control 6 rollen en 9 rollen.
 
een handleiding wil altijd dat je zoveel mogelijk vervangt ;) er zullen wel meer types vario's passen voor deze krukas wand enkel 2vario's vind ik nog al vreemd. en gooi die oude snaar er een keer op en vergelijk een keer. kan goed zijn dat je probleem gewoon is opgelost dus waarom jij nu een nieuwe vario zoekt omdat jou handleiding dat voorschrijft vind ik een beetje raar.
 
een handleiding wil altijd dat je zoveel mogelijk vervangt ;) er zullen wel meer types vario's passen voor deze krukas wand enkel 2vario's vind ik nog al vreemd. en gooi die oude snaar er een keer op en vergelijk een keer. kan goed zijn dat je probleem gewoon is opgelost dus waarom jij nu een nieuwe vario zoekt omdat jou handleiding dat voorschrijft vind ik een beetje raar.

die oude snaar heb ik niet meer ik maak wel een filmpje van de scooter hou die loopt mischien snappen jullie dan het probleem
 
Cilinder

Cilinder - 70cc - Pro Race 2 - Gilera & Piaggio - Watergekoeld

Wat is de ervaringen van jullie van deze cilinder....

Ik wil hem dagelijks gebruiken

Prijs 300,- nieuw
 
Back
Top