Gilera runner 70cc

cvt18

Well-Known Member
Hallo mensen,

Ik heb een en al wat afstel problemen.
Mijn scooter loopt niet lekker als ik weg trek.
Van 0-30 schiet hij soms als een gek weg lekker hoog in de touren en ik heb de koppeling zo afgesteld dat hij laat grijpt.... strakke trekveren van polini gele en ik heb hem op zijn strakste stand gezet. het gaat om een polini evo 2 koppeling 2g.
Nou mijn vraag is hoe komt het als de koppeling warm is, wil hij soms niet meer in de touren schieten zou dit aan de drukveer liggen of de rolletjes te zwaar...



Setup;
Stage 6 70cc racing modular(vlinder poort)
Polini evo krukas
dell ortho 19mm met 102 sproeier.
Polini evo 2 (2g) koppeling met gele malossi drukveer en gele polini trekveertjes.
Polini speed controll 2 variateur met 8,1 gram rolletjes.
gianelli reverse uitlaat....>>>>>>> wilde deze veranderen in Mk pro race limited edition.
en stnd luchtfilter....

Met een beetje hulp van jullie zou hij wel goed lopen hoop ik.,..

Ik word er helemaal gek van van al dat afstel gedoe en dan schiet ik ook niks mee op vooruit dus mischien kunnen jullie advies geven wat ik zou moeten veranderen ....

mvg,
Cemo
 
Advertisement - register to remove this

ik zou er persoonlijk een sterkere drukveer inzetten, maar dan moet je ook je rolletjes veranderen.

voor de rest kunnen wij niets zeggen over de afsteling is namelijk bij elke scooter anders.
 
Dus als ik goed een sterkere drukveer inzet een rode malossi dan zou ik dan toch iets lichter met de rolletjes gaan....
 
Ik zet er vandaag ook een Mk pro race limited edition uitlaat onder.... dat is in ieder geval beter dan reverse.... toch....
 
Dat over die uitlaat maakt niks uit. Dat zijn pure details. Maar ik had hetzelfde probleem. Als mijn motor wat warmer was als 70 graden trok die niet echt meer. Maar dan moet je voor lichtere rollers gaan. En de drukveer zou ik daarna pas gaan proberen, maar doe eerst de rollers. Je hebt nu 8,1 gram he? Probeer dan eens 7 gram. Ik was ook 1.1 gram lichter gegaan. Heb zo ongeveer dezelfde setup.;)
 
Last edited:
Ik heb vandaag alles geregeld alleen ben ik op een andere probleem opgestuipt....

De scooter reed perfect en trok als een beest naar top 120.... op teller...

Alleen ik reed 2 3 min op top en daarna reed ik 80 en toen viel mijn scooter opeens uit en daarna kreeg ik hem niet meer aan...

Ik dacht aan warmteloper maar te cilinder levert nog de zelfde compressie en de bougie vonkt en bij mijn geweten krijgt hij genoeg benzine.... maar waarom start hij niet hij ploft heel af en toe... maar voor de rest is hij dood....
 
ik heb de cilinder eraf gehaald alles is nog intakt.....
de zuigveer is nog goed en blijkbaar heb ik ook geen warmloper gehad want de zuiger en de cilinderwand waren nog intakt......en krasvrij...
Ik heb de membramerklepjes ook nagekeken die waren ook nog goed alleen wat me opviel was dat mijn krukas vol met bezini lag dus heb ik mijn stationair schoef helemaal uitgedraaid zodat hij geen benzine meer doorvoert.....

Maar nog wil hij niet starten
 
Basis dingen eerst na kijken.

Bougie --> vonk?
Cillinder krijgt benzine?
Je hebt compressie?

Als die 3 dingen het doen, dan MOET hij starten.
 
als het carter vol benzine staat betekent dat dat er iets doorlekt , en meestal is dat de vlotternaald, of een lekke vlotter..

de stationairschroef heeft overigens 0,0 met benzinedoorvoer te maken ;)

heb je wel het benzine uit he carter gehaald?
 
Basis dingen eerst na kijken.

Bougie --> vonk?
Cillinder krijgt benzine?
Je hebt compressie?

Als die 3 dingen het doen, dan MOET hij starten.

dus niet....

want ik heb het probleem al gevonden mijn sproeier is te groot dus mijn scooter verzoop zichzelf op de hoge snelheid en toen ik daarna weer straalgas gaf viel hij uit en daarna wilde hij niet meer starten toen ik hem thuis alles uitelkaar had gehaald goot ik zo ff een plas benzine uit de krukas..... daarna starte hij gelijk weer...
 
als het carter vol benzine staat betekent dat dat er iets doorlekt , en meestal is dat de vlotternaald, of een lekke vlotter..

de stationairschroef heeft overigens 0,0 met benzinedoorvoer te maken ;)

heb je wel het benzine uit he carter gehaald?

ja.....

Toen ik dat eruit had gehaald deed hij het weer perfect hij loopt weer helemaal tip top alleen ik ga wel iets kleiner in spoeier hij wil nog wel is stotteren
 
als de sproeier echt zo groot is dat ie verzuipt loopt ie ook niet..

hij zal niet eerst redelijk rijden en dan gaan uitvallen...
 
Probleem verholpen...
Bougie kreeg niet goed contact met bougie dop....
De schroefdraad op de bougie was verdraait dus nieuwe bougie opgehaald en probleem verholpen alleen zit nog een dip in van 0-30 dus iets met trekveertjes moet ik ze iets losser doen?
zie video

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=epaCH7wQhSw"]YouTube- Gilera runner[/ame]
 
rollen mischien net iets aan de zware kant , maar vind m best netjes doorgaan , maar kan ook aan het filmpje liggen dat dat zo lijkt.

als je de rollen lichter maakt kunnen de trekveren waarschijnlijk wat slapper.
 
Back
Top