Gilera runner 70cc tips nodig

Zippert123

New Member
Hoi,
ik heb wat tips nodig voor me 70cc Runner setup, ik wil dat ie een snelle optrek krijgt en geen dip. Bij een koude start rijdt ie vloeiend en eenmaal warm krijgt ie tussen 50/60km een dip en bij de 70km komt ie vooruit.
Ik heb de rollen vervangen van 6 na 5.5

Top km is tussen 100/110

Setup:
- MHR 70cc
- PVL Ontsteking
- Malossi Blauw Drukveer
- 5.5 malossi rollen
- Dellorto 17.5 [std]
- Yasuni R
- 110 sproeier
Rest is std

Hoop dat jullie me kunnen helpen!!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Carburateur is te klein ,
Dat ding kan nu niet fatsoenlijk adem halen , en uitblazen .
En je uitlaat deugt geen zak van , die knijpt ook de boel .
Als je zo door blijft rijden , verbrand de zuiger , of de Nicasil in de Cilinder laat los .
 
Wil deze week 19mm PWK bestellen, moet ik dit met een powerfilter rijden of kan dit ook voor tijdelijk met een std luchtfilter
Post automatically merged:

Of is er een kwa merk Carburateur dat t beste is voor me setup
 
Hoi,
ik heb wat tips nodig voor me 70cc Runner setup, ik wil dat ie een snelle optrek krijgt en geen dip. Bij een koude start rijdt ie vloeiend en eenmaal warm krijgt ie tussen 50/60km een dip en bij de 70km komt ie vooruit.
Ik heb de rollen vervangen van 6 na 5.5

Top km is tussen 100/110

Setup:
- MHR 70cc
- PVL Ontsteking
- Malossi Blauw Drukveer
- 5.5 malossi rollen
- Dellorto 17.5 [std]
- Yasuni R
- 110 sproeier
Rest is std

Hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Ik zou ook een iets betere uitlaat als je een mhr rijd. Ik hen t idee dat je een Malossi soort heb.
 
Wil deze week 19mm PWK bestellen, moet ik dit met een powerfilter rijden of kan dit ook voor tijdelijk met een std luchtfilter
Post automatically merged:

Of is er een kwa merk Carburateur dat t beste is voor me setup
STD luchtfilter past niet op een PWK, en om met een verloop te werken verstoor je de Venturi. dus ben je genoodzaakt een Powaahh Filter te gaan gebruiken .
Beste optie voor een Filterbox is het volgende :
Een Luchtfilter behuizing van een Motor Runner ( 125 / 180 CC ) , dat samen met een Dellorto 22 mm , kan je ook de Elektrische Choke behouden .
 
Ohhh das een goeie!!
Post automatically merged:

Ik neem aan dat t deze is? Aangezien de meeste niet meer op voorraad zijn

 
Luchtfilterbox en een mhr 70 zijn geen goeie combi. Ligt eraan welke je hebt want een sport kan wel maar snellere cilinders ga je zo alleen maar kapot draaien. Wen er maar aan dat sneller optrekken alleen kan met meer lawaai en hogere top
 
Is voor dagelijks gebruik op dit moment dus lawaai en hogere top is op dit moment niet zo belangerijk aangezien ik nog bezig ben met me auto rijbewijs, tis dat ik een pvl heb en de optrek niet zo is zoals ik had verwacht had
 
Dat komt door de carb en je uitlaat en waarschijnlijk je cilinder zelf. Want ik gok dat je een Malossi sport hebt en dat is een prima dagelijkse cilinder maar niks speciaals of erg snel
 
durf ik zo niet te zeggen tis al een tijdje geleden dat ik die erop heb gezet, heb t gekocht bij Twins Nuenen en is een hoogtoerige clinder.
dus weet niet of dit een sport is, MHR Replica is t wel in ieder geval
 
Ik heb degene gesproken waarvan ik de Clinder heb gekocht en is een hoogtoerige clinder, heb nu een hoogtoerige uitlaat alleen de carburateur moet nog vervangen worden.
De 22mm is uitverkocht bij josdijkman, is er nog een andere maat die ik kan gebruiken bij me setup met een E-Chock
 
Back
Top