Gilera runner 50cc problemen

Fynn.2Z7

New Member
Hallo, ik heb gister een gilera runner 50cc uit 1998 gekocht. Toen ik daar was leek alles prima elektrische start rijd goed. Nu werkt de elektrische start opeens niet meer en er komt witte rook uit de uitlaat bij lopen en bij gas geven een stuk meer. Mijn vraag is: is deze runner nog in orde? De personen van wie ik kocht hebben de runner uit duitsland gehaald en hebben zoiezo flinke winst gemaakt aangezien hun hier handel in hebben.
 
Advertisement - register to remove this

Blijkbaar heb je de kat in de bekende zak gekocht!

Als deze Runner watergekoeld is kan witte rook duiden op een koelvloeistoflek van het koelsysteem naar de cilinder.

Verder voor wat betreft de elektrische start een aantal vraagjes:
  1. Doet je remlicht het?
  2. Is je accu in orde?
  3. Wat gebeurt er wanneer je de twee dikke draden van het startrelais met elkaar kortsluit?
Zijn de papieren van de scooter wel in orde en heb je ook daadwerkelijk het framenummer gecontroleerd?

Een tip voor toekomstige kopers van tweedehandse scooters, maak ALTIJD maar ook ALTIJD een uitgebreide proefrit en niet alleen een rondje om de kerk en vooral vertrouw niet op de blauwe ogen of de mooie verhalen van de verkoper!
 
Blijkbaar heb je de kat in de bekende zak gekocht!

Als deze Runner watergekoeld is kan witte rook duiden op een koelvloeistoflek van het koelsysteem naar de cilinder.

Verder voor wat betreft de elektrische start een aantal vraagjes:
  1. Doet je remlicht het?
  2. Is je accu in orde?
  3. Wat gebeurt er wanneer je de twee dikke draden van het startrelais met elkaar kortsluit?
Zijn de papieren van de scooter wel in orde en heb je ook daadwerkelijk het framenummer gecontroleerd?

Een tip voor toekomstige kopers van tweedehandse scooters, maak ALTIJD maar ook ALTIJD een uitgebreide proefrit en niet alleen een rondje om de kerk en vooral vertrouw niet op de blauwe ogen of de mooie verhalen van de verkoper!
Het is een watergekoelde runner. Het remlicht werkt niet. Of de accu in orde is weet ik niet hoe je dat kan controleren. En ik weet niet wat het startrelais is. Ik zag iets van olie druppen uit de scooter tijdens het rijden en er kwam rook uit de zijkant van de uitlaat na een stuk rijden kan ook komen omdat er water op was gekomen. De scooter rijd alleen op vol gas. Als je klein beetje gas of half gas geeft dan stopt het na 2 of 3 sec en loopt die nog 3 sec en slaat daarna af. Als de scooter na dat je half gas hebt gegeven maar nog niet is afgeslagen moet je eerst paar keer flink gas heen en weer geven om weer te laten rijden. Rijd dus alleen als je steeds meer gas geeft gelijk of alleen gas helemaal open.
 
Back
Top